na přehled Encyklopedie

Cviky na posílení pánevního dna - jak cvičit?

Ženy, které umí svaly pánevního dna ovládat, mají obvykle jednodušší a méně bolestivý porod. Cviky na pánevní dno si během těhotenství zvykněte pravidelně cvičit. Pomáhají totiž jako prevence inkontinence, později vám pomohou také pro snadnější porod.

Jak cvičit cviky pánevního dna?

Cvičte nejlépe na podložce v poloze na zádech, pokrčte kolena a v pomalých intervalech stahuje pánevní dno. Představte si, že se snažíte „vcucnout tampón“ do pochvy. Dbejte na to, aby břišní a hýžďové svaly byly uvolněné.

Pamatujte, že stejně důležité jako posilování pánevního dna je i jeho uvolňování, proto vnímejte obě části pohybu.

Jak často cvičit?

Cvičení provádějte nejlépe každý den po dobu alespoň pěti minut. Nemusíte cvičit vždy jen vleže, zkuste pánevní dno posilovat i v sedě nebo ve stoje. Stáhnout a povolit svaly pánevního dna můžete kdykoliv, když si vzpomenete, například při čištění zubů, během cesty do práce…

VIDEO: Povídání, jak funguje pánevní dno

klikněte pro přehrání

Diskuse o tomto tématu:

Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"Cviky na posílení pánevního dna - jak cvičit?"?