na přehled Encyklopedie

Plavání pro těhotné - tipy pro bezpečný pohyb

Koupání, sprchování i plavání pro vás bude v těhotenství velice příjemné. Je ale třeba dodržovat několik pravidel, která se týkají zejména kvality vody, masážních trysek, hygieny po vykoupání na veřejném místě a bezpečnosti.

Sportovní aktivity v těhotenství určitě provozujte. Získáte tak potřebnou kondici - přece jen porod i doba po něm jsou fyzicky náročné. Je proto dobré se dobře připravit. Pro vaše tělo se hodí hlavně jóga, procházky a právě plavání. Ze sportů vykonávejte rekreačně ty, které nezpůsobují otřesy a pády. Jestli si nejste jista, jaký sport provádět, zeptejte se svého lékaře.

Je plavání v těhotenství bezpečné?


Ano, samotné plavání patří mezi bezpečné sporty. Pokud ale plánujete plavat delší vzdálenost, měla byste se i přesto držet blíže břehu a nebo alespoň plavat s doprovodem. Plavání by mělo probíhat v klidu, soustřeďte se během něj na dýchání a v případě zadýchání si odpočiňte. Při plavání dodržujte hlavní zásady hygieny, více ve článku Koupání v těhotenství.

Další vodní sporty a aktivity v těhotenství

Vodní aerobik

Při vodním aerobiku v těhotenství pouze vynechte určité cviky jako jsou různé poskoky nebo cvičení s činkami. Jinak je to ale bezpečné a příjemné cvičení.

Skoky do vody

Skoky do vody během těhotenství vynechejte, abyste neublížila sobě i miminku.

Perličková lehátka a masážní trysky

Perličkové podvodní masáže jsou příjemné a můžete je bez obav provozovat. Masážní trysky ale nepoužívejte a už vůbec ne v oblasti břicha a pánve. Prokrvení a stimulace nervů, kterou vyvolává tlak vody, může způsobit předčasné stahy a v pozdější fázi těhotenství dokonce navodit porod.

Přečtěte si článek Cvičení v těhotenství, kde se dozvíte vše potřebné o sportovních aktivitách v době, kdy čekáte miminko.

Diskuse o tomto tématu:

Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"Plavání pro těhotné - tipy pro bezpečný pohyb"?