na přehled Encyklopedie

Magnesium v těhotenství: Pomoc při křečích

Magnesium se předepisuje při křečích v lýtkách a u tvrdnutí břicha. Na začátku těhotenství byste měla příjem magnesia zvýšit v potravinách. Jak hořčík přirozeně doplnit?

K čemu tělo potřebuje hořčík?

Hořčík zajišťuje metabolismus energie a bílkovin v buňkách. Podílí se na výstavbě kostí a zubů. Velkou roli hraje také během regenerace svalstva. Pokud ho máte nedostatek, mohou vás potrápit křeče v těhotenství (objevují se většinou v noci). Dlouhodobý nedostatek může způsobit dokonce stahování dělohy a zahájení porodu.

Proč brát hořčík v těhotenství?

V těhotenství potřebujete příjem magnesia zvýšit. Doporučená denní dávka v těhotenství je 220 mg. V běžné stravě ho však nemusí být dostatek, a tak vám ho lékař může doporučit jako doplněk stravy, nejčastěji ve formě tablet. Hořčík také obsahují vitamíny pro těhotné.

Jaké potraviny hořčík obsahují?


  • Zelená zelenina
  • Bobulovité ovoce
  • Banány
  • Pomeranče
  • Přírodní rýže
  • Ořechy – hlavně mandle
  • Mléčné výrobky
  • Celozrnný chleba
  • Luštěniny

Vysokou spotřebu magnesia máte především v začátku těhotenství, jelikož se ukládá do tkání miminka, proto je potřeba ho doplňovat. Nejčastěji ho lékaři předepisují od 16. týdne těhotenství. Nedostatek hořčíku může způsobit komplikované a předčasné porody nebo předčasný začátek děložních stahů.

Ke konci těhotenství byste naopak měla hořčík vyřadit, jelikož může tlumit počáteční děložní stahy.

Pokud užíváte současně železo i hořčík, dejte si mezi nimi rozestup alespoň dvou hodin. Organismus totiž neumí obě látky vstřebat najednou.

Diskuse o tomto tématu:

Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"Magnesium v těhotenství: Pomoc při křečích"?