na přehled Encyklopedie

Co pomáhá na bolest zad v těhotenství?

Bolesti páteře patří mezi nejčastější obtíže v těhotenství. Nejlépe na ně funguje dostatek spánku a odpočinku, správné držení těla a velmi nenásilné cvičení.

Příčiny bolestí zad v těhotenství

Těhotenství s sebou přináší řadu fyziologických a hormonálních změn. Uvolnění vazů a tkání, rostoucí hmotnost vaše i miminka i změna držení těla se mohou začít projevovat v pokročilém těhotenství bolestí zad. Záda se začínají ohýbat do oblouku.

Co pomáhá na bolest zad v těhotenství

Reagujte včas, abyste bolesti v zádech zmírnili, nebo se jí úplně vyhnuli. Dodržujte následující rady:

Správné držení těla

  • Podsazujte pánev dozadu, abyste zabránili tomu, že se záda ohýbají do oblouku. Tímto krokem se stahují břišní svaly a záda jsou méně kulatá.
  • Vyhněte se dlouhému stání.
  • Nenoste boty s vysokým podpatkem.
  • Snažte se chodit zpříma. V zrcadle si kontrolujte držení těla.
  • Kupte si podpůrný pás, který bude držet vaše bříško a pomůže od bolestí zad.
  • S rostoucími prsy používejte kvalitní podprsenku se širokými ramínky.

Kvalitní spánek

  • Spěte na pevné matraci.
  • Pokud máte kojící polštář, napolohujte si ho tak, aby ulevil vašim zádům.

Cvičení a dostatek odpočinku jako prevence

  • Choďte plavat – poloha na zádech je nejvhodnější.
  • Poohlédněte se po těhotenském cvičení, kde se naučíte vhodné cviky na úlevu bolesti zad. Více informací v článku Cviky na záda
  • Rozmazlujte se a zajděte si na těhotenskou masáž či akupunkturu.
  • Hodně odpočívejte, lehněte si, kdykoli to bude možné a neřešte, že není uklizeno.

Správné jídlo

  • Snažte se, aby byl váš váhový přírůstek v těhotenství co nejmenší, aby vaše tělo tolik netrpělo. Více o přibírání v těhotenství.
  • Jezte potraviny bohaté na vápník jako jsou kysané mléčné výrobky, mandle a mák. Podrobně o výživě v těhotenství.

Pokud bolest nepřestává, poraďte se se svým lékařem, který vám může předepsat návštěvu fyzioterapeuta.

V žádném případě neužívejte v těhotenství léky proti bolesti. Bolest zad vymizí obvykle do tří měsíců po porodu.

Cvik na úlevu od bolestí zad – kočka

Klekněte si na všechny čtyři a záda mějte v rovině. Začněte vtahovat pánev mezi nohy a nahrbovat záda a nakonec ohněte hlavu mezi ramena. Chvilku v tomto cviku vydržte a vraťte se do původní pozice nejprve pánev, pak záda a nakonec hlavu. Opakujte do úlevy od bolestí.

Videonávod: Od bolestí zad pomůže těhotenská jóga


Diskuse o tomto tématu:

Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"Co pomáhá na bolest zad v těhotenství?"?