na přehled Encyklopedie

3 osvědčené cviky na záda v těhotenství

Miminko ve vás postupně roste, a zvětšuje se tak vaše bříško. S tím ale souvisí také větší zatížení bederní páteře. Aby se vám vyhnula nepříjemná bolest zad, provádějte několik základních cviků.

1. CVIK

Lehněte si na záda na podložku s pokrčenými koleny a v pomalých intervalech tiskněte bederní páteř k podložce. Po určité době napětí uvolněte a za chvíli cvik opakujte.

2. CVIK

Klekněte si, natáhněte před sebe ruce na podložku a zhluboka se nadechněte. Při tomto cviku dýchejte do bederní páteře.

3. CVIK

Z kleku pak rovnou můžete provádět další cvik. Přesuňte se do polohy na všechny čtyři – ruce opřené o podložku, nohy opřené o kolena. Pomalu pak záda vyklenujte nahoru a zase zpátky do vodorovné polohy. V každé poloze je vždy pomalu prodýchejte.

Vždy držte bederní páteř v rovině a neprohýbejte ji. Myslete na to, i když stojíte.

Cviky na gymnastickém míči

Příjemného uvolnění zad dosáhnete také při pohupování se na nafukovacím míči. Při plném sedu byste měla svírat mezi stehny a lýtky pravý úhel.

VIDEO: Cvičení na míči v těhotenství


Diskuse o tomto tématu:

Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"3 osvědčené cviky na záda v těhotenství"?