Poradna dětského psychologa
PhDr. Václav Mertin
@sloninka píše:
A škrcení jiného dítěte není násilí.
Možná by sis mohla stěžovat ombudsmanovi nebo rovnou ministrovi.
Takze tobe biti deti v ms prijde jako standardni vychovna metoda? A co treba deti od sebe pouze oddelit, nechat na zidlicce zklidnit a pak konflikt urovnat?
@sloninka jsou to stale jenom deti, nemuzes srovnavat mentalni kapacitu a svhopnosti sebeovladani u ctyrleteho ditete a dospele osoby, ktera ma nota bene deti ve skolskem zarizeni vychovavat
…to ti nedocvaklo?
Nechtěla jsem reagovat, ale nedá mi to. Prosím o zachování anonymity. Jsem učitelka MŠ a vzhledem k uvádění některých příkladů bych byla nerada, kdyby někdo mohl poznat školku, popřípadě dítě a mohlo se ho to nějak dotknout. Děkuji.
Paní učitelky ani jiní zaměstnanci mateřské školy NESMÍ děti trestat fyzicky. To jen, aby bylo jasno.
Pak… proboha proč přicházejí děti z rodin agresivní? Já mám štěstí na pohodové děti, ano strkají do sebe, plácnou se navzájem…, ale domluva případně chvilkové „izolování od skupinky“ (jinou činností) obvykle stačí a pár dní je klid.
Ale byla jsem na výpomoc v jiné MŠ a tam jeden chlapeček při hře v kuchyňce nečekaně silně bodl plastovým nožem jiného chlapce do hrudi.
Jindy děti bouchal. Nevím, kde je u něj problém, neznám jej, byla jsem tam jen pár dní. Kde se bere v tak malých lidech tolik zla? Z rodiny. Buď jsou tam nějaké problémy a dítě tak nevhodně na sebe upozorňuje, nebo to může být stylem výchovy a nebo, ale těchto případů nebývá tak mnoho, je to dítě nemocné.