Špatné usínání v pozdních hodinách

Anonymní
6.1.21 14:02

Špatné usínání v pozdních hodinách

Dobrý den, (19 let) chtěla bych se zeptat, bohužel teď trpím na obrovský stres díky hrozně mov situací co se kolem mě staly a pořád dějí a já mám opravdu velké problémy se spánkem, chodím spát každý den ve 3-4hodiny ranní a usínám kolem 5. hodiny, ale nechci řešit nic přes doktory a tabletky na spaní, zkoušela jsem všelijaké bylinky, např. meduňku, ta má pozitivní vliv na psychické zdraví a spánek, alu opravdu mi nepomohla.. zkouším už pár měsíců CBD kapky, které taky přispívají k dobrému spánku, ale taky nepomáhají. Nevíte prosím o něčem co by mi mohlo pomoct? (Opravdu to nechci řešit cestou přes doktory a tabletkama) :roll:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
4450
6.1.21 14:13

Co zkusit dechová cvičení nebo meditace?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
849
6.1.21 14:16

Zkus melatonin. Je to jeste prirodni, ale uz dost ucine. A k tomu bych pridala chodit spat aspon tyden dva v kuse treba uz v 10. zhasnout a klidne lezet treba par hodin… pres spanim zadny mobil, zadny pc apod.
A jinak ja beru Neurol pulku pri potizich a vzdycky me to nakopne na par dni abych zas lip spala. Jo a vyvetrat pred spanim a mozna zmenit i teplotu na spani.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.1.21 14:23

@LenkaN26 zkousela jsem, momentalne mam fakt nejhorsi obdobi, ale taky nepomaha.. zkousela jsem i jogu, opravdu nevim.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
6.1.21 14:24

@Leenvecka děkuji, určitě zkusím

  • Citovat
  • Nahlásit
13
6.1.21 16:42

Bylinky

Z dalších bylinek, co byste mohla vyzkoušet, mě napadá mučenka, šišák bajkalský, levandule, chmelová šištice a nebo třeba taky heřmánek. Klidně si udělat vlastní směs bylinek na míru. U toho šišáku bych ale spíš doporučovala tinkturu z kořenu, ta je lepší.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
826
6.1.21 16:51

Pokud chceš bez prášků a lékařů, tak bych zkusila jít hlavně po příčině - asi máš trochu větší citlivost na stres, zkusit hledat metody, které ti pomohou se se stresem vyrovnat, lépe ho zpracovat. Píšeš, že meditace i dechová cvičení jsi zkoušela, ale je dost různých metod a především všechny budou vyžadovat čas, ne že se párkrát nadechneš a usneš… Cvičit to několik týdnů, opravdu si k tomu nastudovat teorii, plně se na to soustředit. Trénovat to i přes den, ne až v okamžiku, kdy jdeš spát. Osobně bych dala šanci i nějakému kurzu pod taktovkou psychologa, nějakou skupinovku - ne terapii, ale nějaké meditace atd.

Nepíšeš podrobněji nic o tom, jaký je tvůj režim - jestli ve 3-4 chodíš spát proto, že dřív se ti spát prostě nechce, nebo kvůli tomu stresu, do kolika ráno pak spíš (jestli musíš někam vstávat nebo třeba studuješ a máš některé dny volněji a možnost se ráno prospat), jestli ti vůbec jde spát delší dobu nebo se třeba pak stejně budíš… Možná by bylo na místě i přehodnotit režim a prostě si jít lehnout výrazně dřív? Ale to záleží na více faktorech.

Z bylinek bych zkusila i tu levanduli, jak už tu někdo navrhoval. Může pomoct i změna životního stylu, ale opět o tom nic nepíšeš - jestli třeba nepiješ přes den hodně kafe, nejíš nezdravě, nemáš nedostatek pohybu atd.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
14977
6.1.21 17:03

Choď spát dřív a večer dodržuj spánkovou hygienu
to znamená

  • po 20. hodině žádné puštěné obrazovky. to je naprosto klíčové v tom aby sis srovnala spánek.
  • po 16 hodině nic s kofeinem či teinem. A nikdy žádné energetické nápoje.
  • v podvečer ideálně choď ven alesoň na hodinu na ostřejší procházku, poslouchej přitom oblíbenou muziku, nebo nějako podcasty. Ano i v hnusném počasí - není hnusné počasí, je jen špatné oblečení.
  • jez tak 3-4 hodiny před tím, než budeš chtít jít spát (a choď spát před půlnocí) a něco dostatečně výživného, ale bez jednoduchých cukrů a s porcí bílkovin.
  • v posteli pouze spi. Pokud si chceš číst, jíst dělat něco na počítači, sedět na telefonu a podobně - dělej to kdekoliv jinde jen ne v posteli. Tím si v mozku vypěstuješ spojení postel = spánek
  • v pokoji měj co nejvěší tmu a ticho.
  • v pokoji měj vyvětráno a spíš chlad, než přetopeno.
  • během večera si udělej tak 30 minut na psaní deníku. Tam nebudeš psát to co si ten den dělala, ale co se ti honí hlavou. Vždycky v neděli a prvního v měsíci a na Nový rok si přečti co si za dané období napsala a nějak to zhodnoť. Když budeš svoje trable a myšlenky zaznamenávat, bude daleko jednodušší se s nima vypořádat. Na závěr každého takového zápisu napiš jednu věc, za kterou si ten den byla vděčná - i kdyby to byla úplně maličkost. A napiš si jednu věc, na kterou se těší na zítra. Kdyby tam nic takového nebylo, tak to tam prostě naplánuj - i kdyby to byla úplná maličkost.
  • po psaní deníku se jdi osprchovat a nebo vykoupat, používej nějaké věci co ti příjemně voní - spláchni ze sebe všechno.
  • pak si ještě zacvič jogu na usnutí - třeba tuhle https://www.youtube.com/watch?…&
  • v posteli i pak ještě pravidelně pouštěj a praktikuj třeba tuhle relaxaci - čím častěji a déle to budeš zkoušet, tím lépe to bude fungovat


https://uloz.to/…aly-2217-mp3

Pokud to zvládneš dodržovat měsíc (podstatné jsou obrazovky, vynechání kofeinu, trocha pohybu, tma, ticho a vhodná teplota v pokoji a relaxační cvičení) a nebude se to lepšit, objednej se k psychiatrovi s poruchami spánku. To že to nechceš řešit efektivními způsoby nic nemění na tom že psychoterapie a srovnání případných poruch nálady a spánku je to nejlepší co pro sebe můžeš udělat. A tvůj odpor k tomu vlastně může být to, co tvoje problémy udržuje v tak bolestivé tíži.

Příspěvek upraven 06.01.21 v 17:08

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
14977
6.1.21 17:06
@Anonymní píše:
@LenkaN26 zkousela jsem, momentalne mam fakt nejhorsi obdobi, ale taky nepomaha.. zkousela jsem i jogu, opravdu nevim.

joga není na jednorázové vyzkoušení - to je něco, co prostě budeš dělat pravidelně a ono to postupně bude víc a víc zabírat. Podstatná je pravidelnost a trpělivost.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
290
6.1.21 22:19
@Ou píše:
joga není na jednorázové vyzkoušení - to je něco, co prostě budeš dělat pravidelně a ono to postupně bude víc a víc zabírat. Podstatná je pravidelnost a trpělivost.

Ano, ta jóga je spíš na měsíce. Mě to pomohlo až zazracne na stres asi za tři měsíce. To byl vedlejší, ale prijemny účinek. Dobrá jsou i ta meditační cvičeni, nejen asany.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4450
7.1.21 10:40

@Ou naprostý souhlas a ještě bych upozornila na negativní vliv led světel před spaním, chce to alespoň teplou bílou a ještě lépe něco v červené spektru.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13.1.21 13:47

Procházka a večerní rituál

Ahoj,

trávíme hodně času doma (homeoffice, vše zavřené)…je dobré se každý večer trochu provětrat, stačí třeba 15minut. (Teď tedy do 9hod).
Samozřejmě je dobré se vyhýbat modrému světlu (led zářivky, televize) a nejíst na noc těžká jídla (ideálně min 2 hodiny nejíst vůbec)..což už tady někdo zmiňuje.
Mně osobně pomáhá večerní rituál. Cca 2 hodiny před spaním si udělám doma hezkou atmosféru - pustím hudbu, nebo podcast…rozsvítím si svíčky, aromalampy…někdy si píšu myšlenky, medituji a masíruji si nohy bylinným olejem Kutus Kutus…https://www.kutus-kutus.cz/produkt/kutus-kutus-minyak-balur-bylinny-olej/
Pokud se převaluji v posteli a nemůžu víc jak 30 minut usnout, tak si vezmu do ruky knížku a to většinou vždy zabere :-)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat