Dotaz ohledně cukru z ovoce :)

470
15.4.16 08:20

Dotaz ohledně cukru z ovoce :)

Zdravíčko :)
Rozhodla jsem se na jaře sestavit si tak cca na mesic (uvidíme, jak to půjde) takový detoxikační a očištný jídelníček. A spíš jen pro zajímavost mám takový dotaz, jestli to má někdo podobně. :)
Nejvíce mému tělu vyhovuje strava založená na bílkovinách a tucích. Nemůžu lepek s špatně travim i kravske mleko. Mam citlivější žaludek. A ted k dotazu :D
Do jídelníčku jsem zařadila 2× denně smoothie, dopoledne a odpoledne. Ale mám s tím obrovský problém :D přijde mi, ze po jeho vypití najednou prudce stoupne cukr v krvi a pak zas prudce klesne skoro do hypoglykemie. To se pak motám, jsem malátná a roztrzita. Kdyz udělám smoothie s nejakym tukem, např. s kokosovym mlékem nebo avokadem, tak k takovému stavu nedochází. Není tam tak velký nárůst a následně prudký pokles krevního cukru. Mate to nekdo podobně nebo jsem divná? :D

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
7531
15.4.16 08:30

Tak si dělej zeleninové a ne jen ovocné, osobně bych dala dopoledne ovocný a odpoledne zeleninový

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26295
15.4.16 08:34

@Xsvel přesně jak píše @medunka23 ovoce nařeď zeleninou (mrkev, salátový okurka)… a samozřejmě ve smouthii sníš víc ovoce než bys ho snědla v syrovém stavu. Jednoduché cukry ti zvednou glykemii, začne se vyplavovat víc inzulínu a to způsobí další pocit hladu (toho cukru je na ten čerstvý inzulín zase málo). Zelenina má lepší glykemický index, tak se spíš zaměř na ni.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1402
15.4.16 08:36

Je to tak, jak popisuješ. CUkr v ovoci na hubnutí není, doporučuje se max. jeden kus ovoce velikosti středního jablka denně, a to ještě dopoledne. Na noc rozhodně ne, to je dobré jíst bílkovinu, třeba kousek tvrdého sýra, nebo cottage. Já zhubla 18 kilo, ale trvalo mi to cca 3 - 4 roky, a to jsem v přechodu, Jedla jsem a jím hlavně bílkoviny a tuky, omezuji sacharidy. Jo, a mám krevní skupinu nula a myslím si, že na těch krevních skpiních něco bude, každopádně na mě to takto účinkuje.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26295
15.4.16 08:40
@Poustevnice píše:
Je to tak, jak popisuješ. CUkr v ovoci na hubnutí není, doporučuje se max. jeden kus ovoce velikosti středního jablka denně, a to ještě dopoledne. Na noc rozhodně ne, to je dobré jíst bílkovinu, třeba kousek tvrdého sýra, nebo cottage. Já zhubla 18 kilo, ale trvalo mi to cca 3 - 4 roky, a to jsem v přechodu, Jedla jsem a jím hlavně bílkoviny a tuky, omezuji sacharidy. Jo, a mám krevní skupinu nula a myslím si, že na těch krevních skpiních něco bude, každopádně na mě to takto účinkuje.

takže masožravec? Mám to stejně ;), vím, že i sportovcům na Dukle jedna jejich lékařka doporučuje před sezonou kvůli výkonům držet dietu dle KS

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
470
15.4.16 08:43

Ja nechci hubnout, spis jsem chtěla po zime trosku čistší stravu. Vidím to na pleti, ze moje zažívání neni moc spokojené :)
odpoledne jsem dávala zeleninové smoothie, ale velka čast receptu byla i s ovocem, takze to jsem vyřadila a místo toho dávám neco jiného.
Spis me zajimalo, jestli má někdo taky takové problémy s ovocným smoothie nebo je to zase moje specialitka. :)
Ale děkuji za odpovědi.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18241
15.4.16 08:53

@Xsvel princip, který jsi popsala po vypití smoothie je normální. Jakmile dodáš tělu velké množství cukru, které se dostane do krve, tělo vyloučí velké množství inzulínu, který toto množství srazí. Dojde k velkému poklesu cukru v krvi. Proto se motáš, jsi malátná. Tělo se snaží udržet kontinuelní hladinu cukru, bez výkmitů.

Do smoothie bych přidala něco, co zpomalí uvolňování cukru, buď jak píšeš tuk, nebo složité sacharidy - obilniny (jáhly, quinoa apod.)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18241
15.4.16 08:56
@Xsvel píše:
Ja nechci hubnout, spis jsem chtěla po zime trosku čistší stravu. Vidím to na pleti, ze moje zažívání neni moc spokojené :)
odpoledne jsem dávala zeleninové smoothie, ale velka čast receptu byla i s ovocem, takze to jsem vyřadila a místo toho dávám neco jiného.
Spis me zajimalo, jestli má někdo taky takové problémy s ovocným smoothie nebo je to zase moje specialitka. :)
Ale děkuji za odpovědi.

specialitka to není. Já tento stav měla třeba když jsem byla na testu cukrovky v těhotenství. Myslela jsem si, že se tam složím, jak mě bylo zle. Jinak já při nižším stavu cukru v těle a nejlépe ještě v kombinaci s nízkým tlakem kolabuji - omdlévám.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2248
15.4.16 08:59

Nejsi divná, v ovoci jsou sacharidy, které se vstřebávají rychle a mohou způsobit „skok“ glykémie nahoru a zase zpět dolů v relativně krátké době, na což tvé tělo reaguje právě malátností. Připravuj si jídlo tak, aby ti bylo dobře:)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
470
15.4.16 09:02

Super. Ja mam take nízký tlak a myslim, ze jsem i citlivější na kolísání krevního cukru. A jako cloveka s uzkostnou a panickou poruchou me tyto stavy moc netěší :) ale vždycky je mi lip, kdyz mi nekdo rekne, ze fyzické stavy, ktere prozivam, jsou normální :)
Děkuji za rady a dle nich prizpusobim jídelníček.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
54814
15.4.16 10:33

Po ovoci se hubne krásne a tělo se cisti, kůže vypadá mladsi, jsem živý důkaz toho, že převážná konzumace ovoce (držela jsem několik měs. frutarianskou stravu). Jedla jsem ho kdykoli jsem mela hlad mnozstvi jsem nemusela resit a jedla jsem klidne i pozdě večer ovoce, denně ovoce po kilech. Tuhle zimu jsem přežila na jablkách a citrusech.
Ted mám chvilku pauzu jiný režim, jak začne sezóna na zahradkach, zas se vrátím k frut. nebo vitarianske strave, já ji teta pouzivam vyloženě k hubnutí a k odplavení škodlivin z těla.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
54814
15.4.16 10:37

Tuk když jim jen ovoce doplnuji v čerstvých oriskach a seminka pravidelne (mandle, lněné, sezam atd.) smoothie nevypiju, nic kasoviteho nedokážu dostat přes krk, takže vše kousu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
470
15.4.16 10:49

@Kelsey to by mě zabilo :D mě ten cukr, at uz v jakékoliv podobě, nedela dobre. Mam problém nejen s ovocem, ale i s rýží třeba :)
Ale… Každé telo funguje jinak, a prave o tom to je, najit si způsob stravování, který vyhovuje našemu tělu. je třeba naslouchat svému tělu, sledovat, co mu dela dobre a co ne. :) cimzpadem neodsuzuju vegetariánství, raw stravu, frutarianstvi apod.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17577
15.4.16 11:50

@Xsvel pozor, ono je rozdil travit jednuduche cukry z ovoce a slozene cukry napr. z ryze nebo brambor. Tam uz je i skrob. Telo musi slozene cukry nejprve rozkladat. Proto trva dele, nez je telo zpracuje. Kdezto cukry z ovoce zpracovava hned.
Ja dopoledne jim jen cerstve ovoce. Uz jsem si na to tak zvykla, ze mi to prijde prirozene. Ovocne stavy nebo smoothie nepiju, radeji hroustam ovoce.
U smootie muze byt potiz v tom, ze je tam rozmixovane vetsi mnozstvi ovoce nez by clovek v jedne davce snedl, kdyz by ho musel kousat. Pak opravdu ta davka cukru muze byt narazove vysoka.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat