Jarní depka? Úzkost? Já nevím..

Anonymní
28.3.21 20:34

Jarní depka? Úzkost? Já nevím..

Ahoj holky, musim se vypsat. Já to jaro proste nedávám..
Občas mě prepadaly úzkosti, porad občas připadají, nevím jak to popsat, spis dam příklady - v práci jsem byla v pátek tak roztěkaná, cítila se nesvá, mimo, strach Z něčeho a ani nevím z čeho a hlavně jsem měla pocit, jakoby se mnou bylo něco špatně a všichni na mě viděli jen to nejhorší. Asi hodinku jsem s tímhle pocitem bojovala ze to překonam a ne. Vzala jsem si tabletku xanaxu (normálně ho neberu) a přešlo to. Fajn.. nebo.. ráno sotva otevru oči, mám ze sebe hnusny pocit, ale proč to nevím, připadám si jak póvl světa, stydím se sama před sebou vylézt z postele, pak se třeba rozbřecim a po hodině třeba vylezu. Není to každý den… to ne. Ale děje se to.. Třeba se to děje i někomu jinému proto píšu protože vlastně nevím jestli to je normální.
Já nevím jak to popsat, jestli je to nějaká jarní depka. Občas jsem tyhle stavy měla i dřív ale teď poslední měsíc je to častější.. nejradši bych zalezla do postele, zatahla žaluzie a zmizela před celým světem aby si na mě nikdo neukazoval jak hrozná jsem - přitom - to taky nevím proč se mi děje. :roll: v práci mě chválí, přátele mi říkají ze jsem hodna a tak a já mám ze sebe porad pocit ze jsem hrozná.. poraďte mi někdo prosím.. a… hlavně jsem se musela vypsat muselo to ven :) jak píšu.. neděje se mi to každý den, normálně funguji, zato když to přijde takv plný parádě - nejhorší jsou ty rána kdy se sama před sebou stydím vylézt z postele a pak se musim dokopat jet třeba do centra města něco vyřídit - ano dokoupu se, ale pak mám celou cestu pocit ze na mě všichni civi a říkají si něco hrozného.. přitom vím ze to tak není, ale v tu chvíli mi to tak připadá..

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Ou
16966
28.3.21 20:48

No jsi zaplavená úzkostí a moc nevíš co s ní. Po roce pandemie, kdy zas až tak není vidět cesty ven není moc divu. Zároveň pro lidi co mají citlivější psychiku bývá jaro hodně těžké - není to automaticky tak, že přijde jaro a všichni jsou happy.

Pro začátek - začni se víc hýbat - při aktivním pohybu se pálí ta neurochemie, ktará se při úzkosti vyplavuje.

Plus tedy si začni psát večer deník - ne o tom co si dělala, ale o tom jak se cítíš, co se ti honí hlavou a podobně -tím že začneš věnovat čas nějakému lehčímu sebezpytu budeš mít lepší napojení na to co se v tobě děje a zároveň vypsáním se se člověku uleví. Plus k tomu vždykcy přidej alespoň jednu věc, za kteoru si ten den byla vděčná a jednu věc, na kteoru se těší na další den. Když tam nic nebude, tak si tam prostě naplánuj něco, na co se budeš těšit, i kdyby to byla úplná maličkost.

Hod se přidat ráno a večer trošku jogy a zejména řešit dýchání - dechová cvičení umí dost dobře přeladit mozek z úzkoti pryč.

https://www.youtube.com/watch?…&
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…&

a pořiď sobě tuto knihu a začni s ní pracovat.

Pokud by to do nějakých dvou, tří měsíců, kdy se ti podaří každý týden alespoň pár zápsiů do deníku a trochu cvičení nelepšilo, nečekej na katastrofu a vstup někam do psychoterapie -vyhneš se tak tomu, aby se ti neurochemie defintiivně rozhasila a bylo potřeba ji srovnávat léky. (účinnými antidepresivy, neurol sice uleví, ale jaksi neřeší a je návykový)

https://obchod.portal.cz/…e-z-uzkosti/

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
29.3.21 14:15
@Ou píše:
No jsi zaplavená úzkostí a moc nevíš co s ní. Po roce pandemie, kdy zas až tak není vidět cesty ven není moc divu. Zároveň pro lidi co mají citlivější psychiku bývá jaro hodně těžké - není to automaticky tak, že přijde jaro a všichni jsou happy.

Pro začátek - začni se víc hýbat - při aktivním pohybu se pálí ta neurochemie, ktará se při úzkosti vyplavuje.

Plus tedy si začni psát večer deník - ne o tom co si dělala, ale o tom jak se cítíš, co se ti honí hlavou a podobně -tím že začneš věnovat čas nějakému lehčímu sebezpytu budeš mít lepší napojení na to co se v tobě děje a zároveň vypsáním se se člověku uleví. Plus k tomu vždykcy přidej alespoň jednu věc, za kteoru si ten den byla vděčná a jednu věc, na kteoru se těší na další den. Když tam nic nebude, tak si tam prostě naplánuj něco, na co se budeš těšit, i kdyby to byla úplná maličkost.

Hod se přidat ráno a večer trošku jogy a zejména řešit dýchání - dechová cvičení umí dost dobře přeladit mozek z úzkoti pryč.

https://www.youtube.com/watch?…&
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…&

a pořiď sobě tuto knihu a začni s ní pracovat.

Pokud by to do nějakých dvou, tří měsíců, kdy se ti podaří každý týden alespoň pár zápsiů do deníku a trochu cvičení nelepšilo, nečekej na katastrofu a vstup někam do psychoterapie -vyhneš se tak tomu, aby se ti neurochemie defintiivně rozhasila a bylo potřeba ji srovnávat léky. (účinnými antidepresivy, neurol sice uleví, ale jaksi neřeší a je návykový)

https://obchod.portal.cz/…e-z-uzkosti/

Ahoj, děkuji moc za reakci a za rady. Je pravda, ze pohyb moc nemám, tedy… v práci se nalitam, klidně 15km za službu. Ale není pohyb jako pohyb.. je to jiné než kdybych šla třeba na kolo. Deník určitě začnu psát to je super nápad :palec: děkuji. K psychologovi chodím… jen tohle jsme neřešili. Teď jsme par sezení řešili spis vztahy s mým okolím a práci a tak. Tohle jsem mu jeďte nerikala, je to vždy jak na potvoru, teď když mám mezi dalším sezenim měsíc - tak se cítím nejhůř. Dneska to bylo to same,. Ráno jsem se vzbudila a bylo mi ze sebe same zle, ale nevím proč :roll:

  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat