Fyzika pro 7. třídu

Anonymní
1.6.20 19:46

Fyzika pro 7. třídu

Prosím o zachování anonymu, paní učitelka sem nahlíží, tak ať dětem nezadělám na malér :-). Děkuji :kytka: :kytka: :kytka:

Ahoj všichni, nikdy by mě nenapadlo, že sem budu psát kvůli škole, ale už jsem fakt zoufalá :-(. Učím své druhostupňové dítě prakticky úplně všechno - čeština, matika, chemie, jazyky, atd… vše celkem bez potíží. Ale s fyzikou trochu bojuji. Dítě dostává k vypracování každý měsíc cca 40 úloh, všechny s podbody a, b,c, d. Doposud jsem jí to zvládala všechno vysvětlit a naučit. U některých úloh jsou chytáky. A já už se tento měsíc prostě nechytám. Jsme ve skluzu, do včerejška to měla odevzdat, ale mně zůstaly 4 úlohy, které jí nějak nedokážu vysvětlit. Je dost možné, že je to logické a ne těžké, ale mně už prostě ze vší té školy, práce a starostí okolo domácnosti a rodiny, jde hlava kolem a nedokážu se s těmi posledními úlohami poprat.
Bohužel učebnice zůstala ve škole, a apelování na to, aby učitelé neprobírali nové látky jsou úplně pasé. Naprostá většina učitelů jen pošle zadání úkolů, ale už k tomu nedodá žádné vysvětlení, či pomocnou ruku. O online výuce si na naší škole můžu nechat jenom zdát :-(.

Prosím NECHCI, aby tyto úlohy někdo vypracoval. Spíše bych potřebovala poradit s postupem. Ráda bych to dceři vysvětlila správně a fakt už nemám energii neustále suplovat učitele všech předmětů druhého stupně :-(. Byla bych moc vděčná, kdyby mi někdo poradil a pomohl.

1. Chlapec s aneroidem v ruce naměřil při cestě lanovkou v Peci pod Sněžkou tlak p1 = 91 kPa a ve výšce 1500 m naměřil tlak p2 = 83 kPa. Tady si nevím rady s bodem b) Porovnej změřený tlak p2 s tlakem p3 (sakra, kde mám vzít jaký tlak p3??? :think: ) uvedeným v tabulce F9 pro stejnou nadmořskou výšku. c) Vysvětli rozdíl tlaků v případě otázky b)

2. Nádoby A, B (nádoba A má rovnoběžné stěny, nádoba B je ve tvaru kelímku, dno má užší, než vrch) mají stejný obsah dna S = 0,02m2 a volný povrch ethanolu je v obou nádobách v téže vodorovné rovině. a) Je hmotnost ethanolu v obou nádobách stejná? b) Je hydrostatický tlak u dna nádob stejný nebo různý? c) Je hydrostatická tlaková síla ethanolu na dno nádob stejná nebo různá. Svoji odpověď zdůvodni. d) Urči velikost hydrostatického tlaku u dna nádoby A.

3. Na siloměru je zavěšena koule o hmotnosti 5 kg a objemu 2dm3. Koule je zcela ponořena do vody. a) Urči velikost hydrostatické vztlakové síly. b) Jaký údaj ukazuje siloměr?

4. Na píst o obsahu S1 = 0,001 m2 působí vnější tlaková síla F1 = 20 N. Jak velký tlak v kapalině vyvolá vnější tlaková síla F1?

Za každou pomoc či radu strašně moc děkuji. Pravděpodobně mi tím zachráníte život. Ba ne, jen nervy :-D :-D :-D

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
15279
1.6.20 19:55

Ty jo, to jsou husté úkoly. Mám dceru v sedmičce, tak se jí zeptám na postup 😀 něco si vysvětlovali s manželem a ona dostává k úkolům i výukové listy.
Jen k tomu prvnímu příkladu: tlak P3 najdeš v nějaké tabulce, kterou bys měla mít k dispozici. Případně bych na webu googlila matematicko fyzikální tabulky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.6.20 20:01

@nozu No jako je to úplně šílený. Mně už z toho totálně hrabe. Jsem si jistá, že kdyby toho nebylo tolik, tak bych na to asi i přišla. Ale fakt už jsem úplně vyšťávená. Já si dokonce musela na dnešek vzít volno v práci, protože neustále ležím v učení a jsem úplně vyčerpaná. Žádné výukové listy se v naší škole nekonají. Prostě jen několik listů A4 se zadáním úloh a rodino, poraďte si, a dítě naučte… Kdyby to bylo jen opakování, tak neřeknu ani popel, ale v každém předmětu nové látky bez slova vysvětlení. To už je i na mě dost. A to obvykle vydržím fakt hodně.

  • Citovat
  • Nahlásit
15279
1.6.20 20:05

Tohle je peklo, to se nedá. Já musím říct, že u nás to funguje skvěle. Mají školní chat, dostávají jak zadání a vysvětlení látky, tak i nějaké procvičování. Ale vůbec to nehrotí tak jako u vás. já v podstatě o dceři nevím, co se školy týče. Až na pár drobností, kdy potřebuje něco vysvětlit a nebo tisknu podklady :-) Ale fakt je toho minimálně.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2531
1.6.20 20:07

Myslím, že bys především to, co jsi napsala sem, měla napsat milé paní učitelce (nebo ještě lépe řediteli školy). Ty jsi matka, ne pedagog a není tvým úkolem suplovat její práci.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10165
1.6.20 20:13

Přesně tak, napiš tohle paní učitelce (měla jsi jí to napsat už dávno) - a taky že urychleně potřebuješ učebnici ze školy. Nebo bych si ji půjčila někde v knihovně (já osobně bych jí teda asi už dávno koupila).

A tím, že nemáte 4 úlohy ze 40 bych se opravdu netrápila, u každé úlohy bych napsala pí. uč. email, ať to dceři vysvětlí nebo pošle nějaké odkazy.
Není přece tvým úkolem, abys celé dny ležela v knihách a učila dceru něco, co neumíš a ještě bez jakéhokoli podkladu. Neříkám, že se máš na to úplně vyprdnout, ale tohle už mi připadá jako dření na krev.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
15279
1.6.20 20:18

@carsa jojo. Také myslím, že by měl pedagog získat zpětnou vazbu, že to přehání.

Jinak k úkolu 2 u a) musíš odvodit odpověď od porovnání objemu nádob. U b) a c) bude odpověď záviset na definicích obou pojmů. A u d) si nejsem jistá, zda máš všechny údaje, abys to mohla vypočítat. Je potřeba najít vzorec pro výpočet a případně nějaké hodnoty budou opět v matematicko fyzikálních tabulkách.

U 3 a) opět potrebujes vzoreček a u b ) bude podle mě i dcery na siloměru nula. Protože se tlaky díky plnému ponoření ko kapaliny vyrovnají. Ale koukni se na webu na Archimédův zákon.

A 4 je opět Archimédův zákon.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
25426
1.6.20 20:35

Ahoj, tlak pro první úlohu je v tabulkách, které bohužel lidi doma nemají. Je to 84,6kPa.

2A) hmotnost se liší v B je větší, B) i C) jsou stejně, je tam stejné S i h
p=hpg = tam nevím h, tak nedopočítám

3A) Fvz = Vpg = 0,002 * 1000 * 10 = 20N
B) Fg=5*10 = 50N
50-20 = 30N ukazuje siloměr

  1. p=F/S = 20/0,001 = 20 000Pa = 20kPa

Snad stačí, kdy tak se ptej.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
25426
1.6.20 20:38

A chce to mít tu knížku. Tohle je prometheus a ti to tam mají krásně vysvětlené. I tak teda k tomu dávám dětem výklad na online hodině, ne všichni to z učebnice poberou.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3060
1.6.20 20:40

Ty úlohy jsou hrozné, souhlasím. Ale teda určitě musí být možnost se učitelky zeptat na vysvětlení postupu. Učitel si nemůže dovolit odmítnout vysvětlení. A dcera si knihu taky zapomněla, ale ve škole funguje recepce/ školník a mohla si tam pro ni dojít, musí to jít i u vás.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24155
1.6.20 20:46
@Aspera píše:
A chce to mít tu knížku. Tohle je prometheus a ti to tam mají krásně vysvětlené. I tak teda k tomu dávám dětem výklad na online hodině, ne všichni to z učebnice poberou.

Jenomže pro tu knížku by musel někdo zajít. Děti běžně chodily pro zapomenuté věci do školy i během karantény.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
25426
1.6.20 20:53
@hanka.br. píše:
Jenomže pro tu knížku by musel někdo zajít. Děti běžně chodily pro zapomenuté věci do školy i během karantény.

U nás právě taky, tak to chce se zvednout a dojít tam. Nyní už je škole otevřená v pohodě tak nevidím problém si tam dojít. Zapomenuté učebnice s sešity a vydávaly hned první týden.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
121
1.6.20 22:39

Taky jsme takhle bojovali s fyzikou. Po druhe fyzikální sobotě, kdy jsme tomu celá rodina věnovali přes tři hodiny, jsem se fakt naštvala a napsala učiteli mail, že takhle to prostě nejde, že chodíme s manželem do práce, děti máme dvě, a nemůžeme suplovat roli učitelů. Kdybychom takhle dělali každý předmět, tak bychom museli jet celou noc cely týden. Že by bylo fajn, kdyby aspoň natočil např. video na YouTube, kde by látku vysvětlil, a ne jen poslat stručný zápis a seznam úkolů a příkladů.
Pochopil to rychle, množství ukolu se podstatně zmenšilo, bylo doporučeno dělat jen hlavní předměty a zbytek, jen co stihneme.
Takže hlavní je se ozvat…je možny, že je to nenapadne…myslí si, že všichni jsou doma na ocr nebo bez práce a nemají co jinýho na práci, než dělat učitele dětem…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2.6.20 08:27

V první řadě bych kontaktovala učitelku, že zadává nemožné úkoly. Pokud by nenastala změna, stěžovala bych si třídnímu nebo řediteli.

2. a) jestli mají stejný obsah dna a jedna je oak rovná a druhá má stěny křivé, od pohledu poznáš, která má větší objem.
b) c) záleží poue na výšce nádoby. Jestli jsou stejně vysoké, tak je to u obou stejné.
d) vzoreček: Fvz=ró•V•g

3. a) vztlaková síla… „Vytlačená“ voda má objem 2 dm3, takže hmotnost 2kg. Od toho vypocitas vztlakovou sílu (1kg=1N)
b) spocitas jakou silou působí 5kg a odečteš výsledek z a)

4. nějak převést N na Pa, ale nevím jak

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat