Reklamace, vrácení zboží

4254
15.8.11 15:57

Reklamace/vrácení zboží

Ahoj,
potřebovala bych radu…
Objednala jsem přes e-shop kočárek Phil and Teds + přídavné sedátko.
Všechno dorazilo minulou středu, ve čtvrtek to začal manžel dávat dohromady a zjistili jsme že

  1. je na sedátku flek, vypadá to spíš na výrobní vadu, zkoušela jsem to jen zlehka setřít, ale nechtěla jsem to moc dřít, kdybysme to měli vracet
  1. ve spojovacím kusu, kterým se do sebe zacvakává konstrukce kočárku a sedátka chybí takový to pérko a zobáček, který při nasazení zapadne do dirky v protikusu


(nevim jak se to jmenuje)

  1. sedátko a kočárek šly k sobě přidělat hrozně ztěžka, jakoby tam byla trochu jiná rozteč těch trubek co do sebe maj zapadnout, ale nevím jestli to je normální nebo ne…

Volala jsem do e-shopu, paní mě nejprve přesvědčovala že flek mám zkusit setřít (to by mě nenapadlo :roll: a pérko, že bude někde zapadlý - nebylo) Po pár telefonátech mi tedy řekla, že aby se to urychlilo, že mám poslat sedátko rovnou do servisního střediska ne k nim do e-shopu a ona že jim dodá papíry (vypadalo to že je takto dohodlá i se servisem…)

Odjížděli jsme ten den na víkend pryč, balila jsem, děti řvoucí… chtěla jsem to mít rychle vyřešený,nikdy jsem nic nereklamovala a potřebuju s kočárkem jezdit a bez sedátka je mi sourozenecký kočár pro 2 děti jaksi na ho*no, takže jsem nechtěla nikde studovat jestli je to správný postup a tak…což asi byla základní chyba…

Dneska mě napadlo zavolat do servisu zeptat se na jak dlouho to je. Pán ze servisu nepříjemnej jak vosina někde, že takovej postup je blbej, že on nebude dohledávat zvlášt papíry na reklamaci, že tohle si mám řešit s prodejcem. Navíc jsem se dozvěděla, že toho má horzně moc, do pátku se k tomu nedostane a pak tam není, takže až někdy v září. O žádný domluvě s e-shopem navíc nic nevěděl…
Tak zas volám do e-shopu, paní si teprve vzpomněla, že by se mnou tedy sepsala tu reklamaci (myslela jsem že je to z naší strany už dávno vyřízeno - už v minulých telefonátech jsem ji několikrát řekla, co tomu vytýkáme, ona mi slíbila poslat dopis do servisu…) A že zavolá do servisu a domluví to, aby to udělal přednostně.
V servisu to prej slíbili vyřešit do pátku, nebo vyměnit za kus. To mi řekli v e-shopu, jenže chlápek v servisu mi řekl, že to nemá za co vyměnit…Prostě domluva na nic.
TEď nemám sedátko ani prachy, jezdit potřebuju, nejradši bych si ho objednala jinde. Teď samozřejmě vím, že jsem to měla vrátit prostě e-shopu a chtít peníze, ale myslela jsem že takto to bude jednodušší - hahaha.

Jak je to s vrácením zboží do 14 dnů, počítá se tam doba, kdy to zboží je na reklamaci? Myslela jsem že bych si ho objednala jinde a až by se tohle vyřešilo, vrátila bych ho e-shopu, lze to ještě?
Nebo jaký by byl nejlepší postup?
Jsem tak nasr…že bych vzteky brečela :pocitac:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

15.8.11 16:54

ze zákona je dáno 14dnů po převzetí tudíž podpisu může se zboží vrátit bez udání důvodu,ale nevím jestli nemaj ve smlouvě a postupu při reklamaci něco jiného jsou to vyčůránci

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3233
15.8.11 17:19

Pokud jsi posílala reklamovanou věc přímo do servisu, tak jsi tam měla napsat jaká je závada a měla jsi jim přímo doložit papírky, které chtěli (prodejní doklad, záruční list) - servis má na to 30 dnů, aby to vyřídil. 14 denní lhůta se ti o tu dobu, kterou jsi to měla v servise neprodlužuje. Pokud nemají lhůtu pro vrácení peněz do 14 dnů uvedenou na svém eshopu, tak se tato lhůta prodlužuje myslím na půl roku.

Když jsi to posílala do servisu, tak jsi jim mohla napsat žádost, že chceš špatnou věc vyměnit za novou z důvodu vady, která vznikla do 6. měsíců od zakoupení a že to nechceš opravit.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
4254
15.8.11 21:28
fia80 píše:
Pokud jsi posílala reklamovanou věc přímo do servisu, tak jsi tam měla napsat jaká je závada a měla jsi jim přímo doložit papírky, které chtěli (prodejní doklad, záruční list) - servis má na to 30 dnů, aby to vyřídil. 14 denní lhůta se ti o tu dobu, kterou jsi to měla v servise neprodlužuje. Pokud nemají lhůtu pro vrácení peněz do 14 dnů uvedenou na svém eshopu, tak se tato lhůta prodlužuje myslím na půl roku.Když jsi to posílala do servisu, tak jsi jim mohla napsat žádost, že chceš špatnou věc vyměnit za novou z důvodu vady, která vznikla do 6. měsíců od zakoupení a že to nechceš opravit.
Do servisu jsem to posílala po dohodě s e-shopem - doložila jsem, co mi bylo řečeno - fakturu + komentář, co reklamuju. Ostatní měl doložit e-shop - zřejmě reklamační protokol, jak jsem se dnes dozvěděla.
Pokud nemají lhůtu pro vrácení peněz do 14 dnů uvedenou na svém eshopu, tak se tato lhůta prodlužuje myslím na půl roku.

Tomu moc nerozumím, když nemají nic uvedeno na svých stránkách, tak se tato doba prodlužuje na půl roku?

Když jsi to posílala do servisu, tak jsi jim mohla napsat žádost, že chceš špatnou věc vyměnit za novou z důvodu vady, která vznikla do 6. měsíců od zakoupení a že to nechceš opravit.

To vyplývá ze zákona?

A ještě dotaz: Když mi sedátko pošlou ze servisu opravené a stihnou to do 14 dnů, mám ještě právo vrátit ho e-shopu?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3233
16.8.11 11:48
  1. ten půlrok platí, pokud 14 denní lhůtu nemají uvedenou na eshopu - je to ze zákona

2)s tou výměnou je to také v zákoně

3)pokud bys to stihla tak bys to mohla uhrát na těch 14 dnů od koupě, ale nevím jestli by řešili, že už to bylo v servise nebo ne pro příště je lepší to vrátit rovnou v těch prvních 14 dnech do obchodu a ať si to vyreklamují sami s tím, že chceš vrátit peníze nebo poslat stejný bezvadný výrobek

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5820
24.6.13 09:35

OBNOVUJI DISKUZI

Potřebovala bych radu.
Koupila jsem zboží přes eshop, bohužel se zboží po týdnu užívání pokazilo a já ho tedy reklamovala.
Dnes je to více, jak měsíc a já si tam volala. Prý je celá věc v řešení nějaké managerky, která byla týden na dovolené a PRÝ mě měli kontaktovat telefonicky. (o žádném zmeškaném hovoru nevím) a na jejich reklamačním řádu je uvedeno, že mě o vyřízení reklamace mají kontaktovat emailem, nebo sms…
Takže co teď??? Mám nárok na vrácení peněz, i v případě, že by se mi dnes ozvali a reklamaci uznali?? Popravdě nevím, zda mám o zboží stále zájem s tímto jejich přístupem

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
24.6.13 09:36

V případě, že reklamace trvá déle než 30 dní, máš nárok na vrácení peněz, je to ze zákona.

  • Nahlásit
  • Citovat
5820
24.6.13 09:37
@Anonymní píše:
V případě, že reklamace trvá déle než 30 dní, máš nárok na vrácení peněz, je to ze zákona.

A to i případě, že mi volali a nedovolali se??
A jak tedy postupovat??

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
4417
24.6.13 10:09

Do 30 ti dnů jsou povinni reklamaci vyřešit, je jedno jestli opravou, výměnou nebo vrácením peněz. Z jakého důvodu ti volali? Pokud ti volali, že je reklamace vyřízena, tak to stihli do těch 30 dnů. Pokud s tebou chtěli řešit další postup reklamace, měli na to zase jen těch 30 dní.
Takže pokud uplynulo 30 dní a ty nemáš zpět opravené zboží, nebo nové zboží, požadovala bych vrácení peněz.
To, že měl reklamaci na starost nějaký zaměstnanec, který má dovolenou, tě vůbec zajímat nemusí…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5820
24.6.13 10:42
@mom.kri píše:
Do 30 ti dnů jsou povinni reklamaci vyřešit, je jedno jestli opravou, výměnou nebo vrácením peněz. Z jakého důvodu ti volali? Pokud ti volali, že je reklamace vyřízena, tak to stihli do těch 30 dnů. Pokud s tebou chtěli řešit další postup reklamace, měli na to zase jen těch 30 dní.
Takže pokud uplynulo 30 dní a ty nemáš zpět opravené zboží, nebo nové zboží, požadovala bych vrácení peněz.
To, že měl reklamaci na starost nějaký zaměstnanec, který má dovolenou, tě vůbec zajímat nemusí…

To, proč mi volali, mi nezdělili!!! Takže jak tedy postupovat??? Chci opravdu vrátit peníze. Paní na telefonu mi řekla, že se mi prostě nedovolali.
Oni mají ale v reklamačním řádu napsané, že mě budou kontaktovat mailem, nebo sms. O telefonu ani zmínka…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
101
24.6.13 13:54

Napsat jím email s okopírovaným zákonem o navracení peněz(na google najdeš), když reklamace není vyřízena do 30dnů. Řešila sem takhle reklamaci bot přes internet, pozor ale na vyplacení vrácených peněz mají opět 30dnů. Pokud Ti volali, tak proč ti nezdělili jejich řešení teď? Pohrozit ČOI. :palec:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5820
24.6.13 14:15
@binu píše:
Napsat jím email s okopírovaným zákonem o navracení peněz(na google najdeš), když reklamace není vyřízena do 30dnů. Řešila sem takhle reklamaci bot přes internet, pozor ale na vyplacení vrácených peněz mají opět 30dnů. Pokud Ti volali, tak proč ti nezdělili jejich řešení teď? Pohrozit ČOI. :palec:

Prý mi volala jejich manažerka, která tam teď není. Mluvila jsem tedy s nějakým zaměstnancem asi…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
101
24.6.13 14:18

Tak maximálně bych ještě počkala ten týden až se vrátí a uvidíš co řekne, ale i tak máš nárok na vrácení peněz. Mohla ti napsat email nebo sms.. :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5820
24.6.13 14:32
@binu píše:
Tak maximálně bych ještě počkala ten týden až se vrátí a uvidíš co řekne, ale i tak máš nárok na vrácení peněz. Mohla ti napsat email nebo sms.. :nevim:

Prý se už z dovolené vrátila!! Dají mi prý dnes vědět mailem!!! Ovšem i kdyby mi reklamaci uznali, už to nechci!!! Chci zpět své peníze. Mám to řešit mailem??

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
lenkaj99
24.6.13 17:54

Provozuji eshop. Na reklamaci mají ze zákona 30 dní. Pokud by měla reklamace trvat déle musíte jim to odsouhlasit. Pokud neni do 30 dnů vyřízeno a předem nebyla dohodnuta prodloužená reklamace máte nárok na vrácení peněz, ovšem na ty peníze zase můžete čekat 30 dní jelikož jim běží lhůta pro navrácení peněz. Nám se již také stalo že jsme nestíhali vyřídit ale vše je o domluvě. Navíc první půl rok se to bere jako skrytá vada výrobku a vy máte právo na výměnu za nový kus. I kdyby Vám reklamaci neuznali měli by Vám vrátit peníze jelikož dobu přetáhly.

  • Nahlásit
  • Citovat

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama