Státní příslušnost,občanství-mám v tom guláš

Anonymní
23.6.14 10:30

Státní příslušnost,občanství-mám v tom guláš

Ahoj holky. Potřebuju poradit. Raději anonymně, stydím se za to, jak jsem hloupá :oops: Jsem amatérská spisovatelka, píši si sobě do šuplíku. Teď píši o holce, co se přestěhovala kvůli lásce do jiné země. A aby to bylo věrohodné, musí se řešit platnost víza a… No a právě. A! Když si zažádáte o občanství v jiné zemi, co se vám (při vyhovění) změní? Tuším, že národnost to není :-D Ale je to státní příslušnost nebo co?

Děkuji za odpovědi na mou hloupou otázku…

• Citovat
  • Upravit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
5455
23.6.14 10:36

Národnost je to, jak se člověk sám cítí a sám se k takové národnosti hlásí. Někteří se cítí být rómy, tak mají rómskou národnost, já se třeba hlásím k moravské, někdo k české…To není vyhraněné. Národnost zůstává i při změně státního občanství. Můžu mít třeba jemenské státní občanství, ale národnost si budu uvádět pořád moravskou.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.6.14 10:45

@Apaji takže státní příslušnost je občanství? Mám v tom opravdu hokej. A je to tedy to, co se mění…?

• Citovat
  • Upravit
31289
23.6.14 10:45

Řekla bych, že jednoduše národnost je to, kde ses narodila, kým se cítíš být. Státní příslušnost je aktuální stát, kde máš vydanou občanku/pas :think:
Národnost se nemění, státní příslušnost může.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.6.14 10:47

@Mar__tanka1983 Ano, také si to tak myslím. Takže státní příslušnost a občanství je totéž?

• Citovat
  • Upravit
31289
23.6.14 10:48

Jo, je to totéž ;) státní příslušnost je oficiální „úřední“ termín, jinak je to synonymní.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.6.14 10:50

@Mar__tanka1983 Tak děkuji, moc jste mi pomohla. :kytka:

@Apaji I Vám děkuji. :kytka:

• Citovat
  • Upravit
Anonymní
23.6.14 11:33