Výpočet mateřské?

Napsat příspěvek
Velikost písma:
530
4.4.13 20:38

Výpočet mateřské

Dobrý den mamky :)
Doufám že mi dokážete poradit. Zjistila jsem že jsem těhotná, mám ale fyzicky náročnou práci a zaměstnavatel mi neumožní zůstat v práci. Chci se zeptat jak si vypočítat jestli mám nárok na mateřskou, pokud ne tak na co bych měla nárok. Jsem úplný nováček v tomhle „oboru“.
Pracovala jsem od 1.6.- 13.8.2012 u jednoho zaměstnavatele, dále od 17.9.2012 až doteď, ale budu muset k 30.4 na neschopenku. Smlouva v nynějším zaměstnání mi končí 30.9.2013.

Děkuji předem za odpovědi :)))

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
101754
4.4.13 21:56

@Claire Bare Na mateřskou mít nárok budeš :-) a jen tak mimochodem, pokud děláš práci, která je pro těhotné zakázaná, tak žádné „zaměstnavatel mi neumožní zůstat v práci“ neobstojí, on je povinen tě přeřadit na práci, kterou dělat smíš a pokud takovou nemá, tak je to překážka na jeho straně a musí ti platit plný plat i pokud budeš doma. A jelikož je stejně malá šance, že ti tu smlouvu prodlouží, tak bych ho klidně přitlačila, nemáš moc co ztratit.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
13
5.4.13 07:32

Ahojda holky, chtěla jsem se zeptat jestli máte někdo zkušenost s převzetím PPM otce - o této varientě s manželem uvažujeme - jednalo by se jen o krátkodobou záležitost (koukala jsme, že to lze - otec musí mít dítě v péči minimálně 7 dní - u nás by to bylo v rámci mého nástupu do školy - chci si dálkově udělat ped. minumum a výuka je zpočátku celý týden) - nevím, jak by to bylo pak s mou mateřskou :zed:. Děkuji za případnou odpověď a přeji hezký den :P

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
101754
5.4.13 08:01

@katuch Nějak nechápu co myslíš tvou mateřskou, pokud na ni ty nemáš nárok, tak bys po návratu otce do práce brala rodičák. A pokud nárok na PPM máš, tak bys brala takovou jakou ti podle tvého platu vypočítali.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
530
5.4.13 20:55