Hubnutí - jídelníček - kdy jíst

Anonymní
23.6.20 09:54

Hubnutí - jídelníček - kdy jíst

Ahoj, omlouvám se za anonym, ale je to pro mne osobní. ;)
Potřebovala bych poradit, jak hubnout. Je mi 40+ a tak nějak nenápadně přibírám a přibírám. Na 164 cm jsem se „vypapala“ na 75 Kg a velikost 40/42. :roll: Jsem nespokojená. Potřebovala bych dát dolů 10-15 Kg. Pohyb mám, nic světoborného, ale mám, chodím všude pěšky, doma pak 15 minut posiluji (hlavně cviky na břicho, kvůli bolestem zad, nemohu do bazénu - vždy intimní problémy, běhat a skákat také ne - problémy se zády, uvažuji o koupi rotopedu).
Potřebuji poradit jak často a kolik toho jíst… evidentně někde dělám chybu. Nejsem zvyklá snídat, hlad a chuť mám až někdy v 11hodin. Mám se přemáhat a ráno vždy něco sníst? Stačí jogurt? Do kdy od probuzení? Můžu prohodit snídani se svačinou = na snídani jablko na svačinu chleba se šunkou? Kdy naposledy jíst? Jak velké porce - prosím od oka, vše počítat nebudu zvladat. Třeba v 18, 19 hodin jíst poslední jidlo? Chtěla bych hubnout zdravě a pomalu. Chci jíst všechno, nemožnost si - sem tam- dát nánuk, pivo, uspořádat grilovačku…to by mě zabilo a raději budu tlustá… Dietu jsem nikdy nedržela, před 4 lety jsem měla velmi náročné období a za tři měsíce jsem zhubla z 65 na 55 Kg - moc jsem nejedla- nešlo to a od té doby mi jde váha pořád nahoru… :zed: Jim pořád podobně, takže musím něco změnit. Poradíte? Děkuji. :kytka:

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

12662
23.6.20 10:02
@Anonymní píše:
Ahoj, omlouvám se za anonym, ale je to pro mne osobní. ;)
Potřebovala bych poradit, jak hubnout. Je mi 40+ a tak nějak nenápadně přibírám a přibírám. Na 164 cm jsem se „vypapala“ na 75 Kg a velikost 40/42. :roll: Jsem nespokojená. Potřebovala bych dát dolů 10-15 Kg. Pohyb mám, nic světoborného, ale mám, chodím všude pěšky, doma pak 15 minut posiluji (hlavně cviky na břicho, kvůli bolestem zad, nemohu do bazénu - vždy intimní problémy, běhat a skákat také ne - problémy se zády, uvažuji o koupi rotopedu).
Potřebuji poradit jak často a kolik toho jíst… evidentně někde dělám chybu. Nejsem zvyklá snídat, hlad a chuť mám až někdy v 11hodin. Mám se přemáhat a ráno vždy něco sníst? Stačí jogurt? Do kdy od probuzení? Můžu prohodit snídani se svačinou = na snídani jablko na svačinu chleba se šunkou? Kdy naposledy jíst? Jak velké porce - prosím od oka, vše počítat nebudu zvladat. Třeba v 18, 19 hodin jíst poslední jidlo? Chtěla bych hubnout zdravě a pomalu. Chci jíst všechno, nemožnost si - sem tam- dát nánuk, pivo, uspořádat grilovačku…to by mě zabilo a raději budu tlustá… Dietu jsem nikdy nedržela, před 4 lety jsem měla velmi náročné období a za tři měsíce jsem zhubla z 65 na 55 Kg - moc jsem nejedla- nešlo to a od té doby mi jde váha pořád nahoru… :zed: Jim pořád podobně, takže musím něco změnit. Poradíte? Děkuji. :kytka:

Zaprvé bych řekla, že tvé postupné přibírání může souviset s blížící se menopauzou a moc bych se na tvém místě neupínala na docílení nějaké váhy „jako zamlada“. Doporučuju ti kalorické tabulky (aplikace do mobilu), kde si zapíšeš, alespoň od oka, co jíš a krásně si ohlídáš vyváženost stravy. To, že nesnídáš, dnes už asi výživoví poradci nepovažují za žádné drama, ale nesmíš pak ten deficit dohánět večer. Já ve fázi redukce večeřím v 18 (zeleninu plus bílkoviny) a pak už nejím, to na mě funguje nejlépe.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
19368
23.6.20 10:03

Zkus kalorické tabulky

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
28
23.6.20 10:10

Přidej pohyb - rychlá chůze minimálně hodinu v kuse, snídat určitě není potřeba, jez jen v tom časovém „okně“ 11 - 19 (= přerušovaný půst, za mě výsledky skvělé), pivo omez, nanuk a grilovačku můžeš, ale taky jen v tom „okně“. Za měsíc se ozvi, co to s tebou udělalo :-).

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2521
23.6.20 10:13

Spočítej si, kolik čeho bys měla jíst, abys měla přehled.
https://www.michaljoseftoth.cz/kalkulacka
Pak si nějakou dobu zapisuj do kalorických tabulek všechno jídlo, ať vidíš, jak opravdu jíš a kde bys měla udělat změny. A po čtyřicítce už to hubnutí není tak snadné a ani ta ideální váha se nedosahuje snadno a než se mořit dietou, je lepší se smířit s pár (!) kily navíc.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
862
23.6.20 10:16

Cca dva roky zpět jsem jela podle „Břichace Toma“ a dá se říct, že jedem teď v tom všichni i nadále, zůstalo nám to jako životní styl. žádné vážení potravin, počítání kalorií a další stresy kolem jídla. má slušný jídelníček z běžných potravin běžně dostupných, jídla klidně na obě svačiny stejné, které si ráno připravíš a netrávíš vařením a připravou půlku dne.. snídaně je základ, pitný režim a pravidelnost taktéž. já dělám třísměnný provoz, takže mě to trošku dýl trvalo, než se tělo vzpamatovalo, proč snídám po noční ve dvě odpoledne a večeřím v noci, ale zvyklo si:) hlavně se tim vůbec nestresovat a nevážit, měřit. prsa pas boky např. pokud se u toho budeš hýbat, tím lépe. váha může jít dolu hodně pomalu, ale na centimetrech to půjde vidět.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
641
23.6.20 10:39

Mně se nejvíce osvědčilo dávat tělu pravidelný přísun bílkovin… A ne nadarmo se říká, že se k hubenosti člověk musí projíst. Snídaně jsem také nikdy nemusela, ale po čase si na ně člověk zvykne :)… Důležité je také dodržovat pravidelný pitný režim :) a mezi jídly mít rozestup max 3-4 hodiny :)

Snídaně cca do půl hodiny, co člověk vstane - za mě ideální tvaroh v různých obměnách, buď jako pomazánka (s pažitkou, vlašskými ořechy), nebo třeba s ovocem a oříšky :), pečivo nejlépe celozrné a v menší míře… Klidně k tomu zeleninu (nemyslím tím k té sladké verzi :) )

Svačina - ovoce a kefír, nebo třeba řecký jogurt, skyr

Oběd - krůtí/kuřecí maso, nebo červená čočka, cizrna apod… K tomu tepelně opracovaná zelenina, příloha (jednou za čas klidně hovězí steak, ale nemít ho každý den :) )

Svačina - opět nějaké ovoce, klidně zase kefír

Večeře - nejlépe vaječná omeleta se zeleninou

Pokud jdu spát později, klidně si ještě zobnu nějakou zeleninu :), abych nešla spát hladová :)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.6.20 10:58

Holky děkuji, myslím, že se v něčem najdu… :kytka:
Je mi jasné, že nebudu mít váhu jako za mlada, do 33 jsem měla 50kg i s postelí… Proto mám rozmezí 60-65 kg - to budu tak akorát, nejsem magor. :lol: Zkusím si tedy psát, co za den spasu a uvidím… Ono by mohlo pomoct i nejíst večer, celý den jsem v pohybu - práce, domácnost, tři děti - jak se to zklidní, mám najednou čas a večeřím. ( Kolikrát až kolem 20h. a první jídlo od oběda :roll:. )

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
23.6.20 11:02
@Karamba2020 píše:
Přidej pohyb - rychlá chůze minimálně hodinu v kuse, snídat určitě není potřeba, jez jen v tom časovém „okně“ 11 - 19 (= přerušovaný půst, za mě výsledky skvělé), pivo omez, nanuk a grilovačku můžeš, ale taky jen v tom „okně“. Za měsíc se ozvi, co to s tebou udělalo :-).

Hodinu na „courani“ si pro sebe neukradnu :(, muž má velmi náročnou práci a děti jsou relativně malé, nejmladšímu bude 5 let, ostatní na ZŠ. Proto uvažuji ten rotoped.

  • Nahlásit
  • Citovat
164
23.6.20 11:52

Co se obrátit na nějakýho odborníka, který ti poradí? Já to mám zas obráceně, jsem jen o pár let mladší, mám 164cm a necelých 51kg. Potřebuji nabrat svaly a k tomu správně jíst. Někdy to není na škodu si nechat poradit :dance:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
12662
23.6.20 11:55
@Anonymní píše:
Holky děkuji, myslím, že se v něčem najdu… :kytka:
Je mi jasné, že nebudu mít váhu jako za mlada, do 33 jsem měla 50kg i s postelí… Proto mám rozmezí 60-65 kg - to budu tak akorát, nejsem magor. :lol: Zkusím si tedy psát, co za den spasu a uvidím… Ono by mohlo pomoct i nejíst večer, celý den jsem v pohybu - práce, domácnost, tři děti - jak se to zklidní, mám najednou čas a večeřím. ( Kolikrát až kolem 20h. a první jídlo od oběda :roll:. )

S tímhle mám taky problém. Pomáhá mi nezapomenout si vzít do práce svačinu a kolem 15:00 se pořádně nadlábnout. A pak večeřet s dětmi (kolem 18). Když pak zalehnou a je klid, už hodně přemýšlím, zda něco dám do pusy a pokud ano, tak se snažím zeleninu nebo lehký sýr.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
4868
23.6.20 12:05

@uztobude pardon za OT a není tam moc mléčných porci :think:… Když vemu všichni radi hodně mléčné produkty a vajíčka, když vemu v potaz, že někdo nesmí tlmlecne produkty a vajíčka, tak co potom :think:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.6.20 18:35

Tak jsem dnes hodila své jídlo do kal. tabulek a musela jsem na večeři přidat jeden rohlík a 150g šunky a žervé, abych byla aspoň na 88% kal. přijmu 8o Asi jim málo, jen abych pak netloustla ještě vice :think: :P

  • Nahlásit
  • Citovat
2521
23.6.20 19:42
@Anonymní píše:
Tak jsem dnes hodila své jídlo do kal. tabulek a musela jsem na večeři přidat jeden rohlík a 150g šunky a žervé, abych byla aspoň na 88% kal. přijmu 8o Asi jim málo, jen abych pak netloustla ještě vice :think: :P

Jíš málo a tělo si všechno co akutně nepotřebuje k přežití, ukládá. Pokud začneš jíst správně (množství a složení), tak dej tělu čas, aby poznalo, že už nemusí škudlit. Tzn. že třeba na začátku trochu přibereš, ale vydrž a tělo začne pálit.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5309
23.6.20 20:19

Já si začala vše psát do kalorických tabulek. Vyzkoušela jsem vše možné k pomoci hubnutí. Od nejezení večer, až po vynechání sacharidů. Vše byla jen chvilková záležitost a touha po „zakázaném“. Teď jím prakticky vše. Já zkoušela jíst i jen 3× denně, ale popravdě, málokdo vydrží čistě jen 3 jídla. Mezitím si třeba něčeho zobneš a už se to nasčítá. Základ je prostě neuzobávat mezi jídly. Jím 4× - 5× denně. Vše si zapisuji den dopředu a podle toho si připravím jídla na druhý den. Když jím málo, 1× týdně mě přepadne chuť na sladké a prasim ve velkým. Chce to prostě vychytat a najít si svůj způsob, který každému vyhovuje a který bude brát jako životní styl a ne dietu a mučení, že si něco odříká

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama