Jak odmítnout věc na zakázku, která nevypadá, jak bylo zadáno

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 08.04.19 14:38
Jak odmítnout zakázku

Ahoj všem, mám dotaz jak řešit problém. Nechala jsem si ušít na zakázku jednu věc. Bohužel to nedopadlo podle mich představ. Muselo se to 2× přešívat protože neodpovidaly zadané rozměry. Pak chyběl materiál. A teď mě docela hodně překvapila faktura na částku která vůbec neodpovídá výrobků a jeho spravování. Je možné nějak odstoupit od převzetí? Na svoji obranu uvádím že žádnou kupní smlouvu jsem nepodepsala a firma mě ani neinformovala předem o ceně. Navíc jedná jen přes Facebook.
Předem děkuji za odpověď

Reakce:
arinecka
Kelišová 6173 příspěvků 08.04.19 15:18

Platila jsi na tu věc zálohu? Existuje nějaká psaná komunikace o tom jak jsi chtěla aby daná věc vypadala? Jestli jo, a je to jinak než jsi chtěla, tak to prostě nepřebírej, k čemu ti bude věc, kterou nepotřebuješ :think:

Uživatel je onlinechaela
Ukecaná baba ;) 2102 příspěvků 2 inzeráty 08.04.19 15:18

Cena se pravděpodobně navýšila kvůli těm všem opravam. Každopádně je to tvoje blbost, že ses na ni nezeptala předem. Stejně tak ses před každou opravou měla informovat o tom, kolik za ni budou chtít. Ale jelikož jsi nic nepodepsala, tak si asi nic nemusíš kupovat. To je zase jejich blbost. Samozřejmě to ale není zrovna fér jednání.

Evkad
Kecalka 153 příspěvků 08.04.19 15:33

Není to u věcí na objednávku jinak než u běžných?

Lalelale
Závislačka 4474 příspěvků 08.04.19 15:37

Tak základní otázka je, zda máš někde jasně napsané, jak šaty původně měly vypadat, z čeho byly ušité… Předpokládám, že i přes ten fb jste tohle museli řešit, ne? A pak asi z komunikace i jasně bude vidět, že se šaty musely přešít kvůli tomu, že neodpovídaly zadání. Pokud je to všechno řešené třeba po telefonu, i tak bych je nepřebírala. Prodávající je vlastně v úplně stejné situaci, co ty. Bude muset dokázat, že šaty přesně odpovídají zadání, které nemá nikde písemně. Podle mě je nejlepší se dohodnout na kompromisu. Pokud se ti šaty nyní líbí, nabídni cenu.

zrcadlo
Kelišová 7425 příspěvků 08.04.19 15:41

Tak jestli existuje nějaké zadání (kvůli kterému se ta věc přešívala - tzn. existuje i požadavek na předělání), bere se to samozřejmě jako objednávka. Druhá věc je, že jestli to někdo šije načerno, tak třeba nepůjde do sporu, ale morální by podle mě bylo zaplatit minimálně cenu materiálu.

zrcadlo
Kelišová 7425 příspěvků 08.04.19 15:44
@Evkad píše:
Není to u věcí na objednávku jinak než u běžných?

Je, pokud je zboží upraveno dle přání spotřebitele (např. zkrácené oblečení, upravený nábytek apod.), tak se na něj nevztahuje možnost vrácení.

Lalelale
Závislačka 4474 příspěvků 08.04.19 15:44

@zrcadlo těžko říct, na čem se vlastně dohodli. Ale pokud zakladatelka třeba jasně zadala fotku atd, a švadlena dodala něco úplně jiného a ještě si nárokuje peníze za předělání… hnala bych ji. Ale celé to je divné, podle mě ta švadlena prostě zkouší, co může. Fakturu vystavit umí, ale už neumí dát předem cenu? Za mě dost pochybné

Luboš P
Ukecaná baba ;) 1771 příspěvků 08.04.19 15:46

Měli jste nějakou smlouvu (objednávku) s dohodnutou cenou (nebo se způsobem jak se určí)? Jestliže cena nebyla dohodnuta a vy nebudete souhlasit, můžete jít do sporu a cenu pak určí znalec.

Cenarius
Kecalka 343 příspěvků 08.04.19 17:03

Ještě je tu varianta, že zakladatelka zadala přesně požadavky, ale potom co to bylo přesně podle nich ušito, tak zjistila, že to takto nechtěla a chtěla to předělat. To co napsala přesně nevyznívá, že chybu udělala švadlena.

Každopádně zakladatelka udělala chybu, že si dopředu nezjišťovala cenu a jela styl „je mi to jedno kolik to bude stát, stejně to zaplatím“.

Jinak pokud švadlena má všechny její údaje a vzájemnou komunikaci, ze které jejich vzájemná dohoda vyplývá, tak to zaplacení po ní může požadovat.

Zakladatelka mohla vycouvat, pokud to opravdu ona poprvé ušila úplně blbě. Pak i následné opravy jdou na její triko.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 08.04.19 17:43

Tak o šaty nejde, šlo o věc na vylepšení postele. Informace o tom jak to má vypadat jsem samozřejmě uváděla. A dokonce kdybych si toho nevšimla šlo o délku toho výrobků tak by mi to dala bez mrknutí oka. Navíc to ušiti šlo o koncovky byli jak to říct slušně udělaný rychle navíc tak hnusný že bych si to nedala ani na záchod. Navíc tuto věc jsem si již jednou nechala u jiné firmy ušít (ta to firma už není) a cena byla o půlku nižší. Navíc jsem asi jako blbec cekala snížení ceny za delší dobu čekání a opravy. Navíc fakturu mi poslali ještě před tím než mi poslali jak konečně vypadá výrobek. Ten furt nevím jak vypadá protože naposledy psali že nemají látku. Takže mám jen fakturu v emailu ale fotku opravené věci jsem ještě neviděla. A po těch všech opravách se mi nechce to co jsem neviděla něco platit a přebírat, protože jsem čekala spíš nabídku slevy a nebo něčeho podobného.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 08.04.19 17:45

Ta věc má tři části a úchyty na pověšení a vše bylo špatně a i délka jen pro informace.

Váš příspěvek
Reklama