Nevyžádaný dárek od prababičky

Napsat příspěvek
Velikost písma:
Anonymní
28.3.22 17:37
@Nika079 píše:
Já vás chápu, dávat ve 4 letech dítěti tablet mi přijde ujeté. Syn měl mobil až ve 2. Třídě kvůli distanční vyúce, dcera v 6 letech dostala (taky od prarodičů) volací hodinky. Tablet máme jeden historicky, ten vozime jen na dovolenou. U počítače mají čas taky hlídány (ne že by se to občas nevymklo, ale ve 4 letech teda ani náhodou). Chápu i vaši chuť ten tablet vrátit. Je to dar nedar, pro vás víc práce než užitku…

Souhlasím. Takhle malým dětem to vůbec nepatří do ruky. Děsí mě, kolik malých děti je na tom závislých a kolik z toto regulérně blbne. Už se k tomu vyjadřovalo spoustu odborníků, že nadužíváním těchto technologií v dětském věku nevznikají v mozku potřebné nervové spoje a dítě prostě „hloupne“. Jsem učitelka a bohužel to vidím dnes a denně ve škole. Spoustu žáků má neskutečné problémy, protože ve čtyřech letech měly místo knihy tablet a místo edukačních hraček příšerné „výukové programy.“ Začíná to už v první třídě a vleče se to s nimi dál. Navíc dítě, které si jako první zvykne na aktivity na tabletu, už po knize sahat nebude.
Můj syn o těchto technologiích do čtyř let nic nevěděl. Ve čtyřech jsem mu občas pustila na velkém stolním počítači pohádku typu Krteček, o dotykových telefonech a tabletech nevěděl zhola nic.
Rozdíl dnes na něm poznám. Je na prvním stupni, věci chápe neuvěřitelně rychle, má skvělou jemnou motoriku a od ostatních stále jen slyším, jak je to možné. Kdybych mu v dětství vrazila tablet do ruky, tak by dnes nebyl tam, kde je. A pro rýpaly - fakt se nechlubím, jen konstatuji fakta.

• Citovat
  • Upravit
9880
28.3.22 17:42

Na jednu stranu tě chápu, že jste něco řekli. Na druhou stranu se už stalo, a nedělala bych z toho dramu..
Klidně bych tablet schovala a dítěti dala, až sami uznáte, má 4 roky třeba pozděj s tím, že mu ho prostě koupila prababička.. Třeba už v té době nebude.. Jedna možnost,…