Probdělá celá noc a trénink

Anonymní
7.9.19 05:58

Probdělá celá noc a trénink

Dobrý den, je mi 15 let a mám problém. Už minulý rok se to opakovalo několikrát, že jsem v noci nespala před tréninkem. Ale nakonec jsem aspoň na dvě hodiny usla. Dnes mám za 30 min jet na trénink a celou noc jsem nespala. Jen vidím jak je najednou půl třetí, půl pátý a nakonec budík. Vím že je to ze stresu, protože máme dost přísného trenéra a hodně tréninků (jsem v reprezentaci). Vyzkoušela jsem už hodně věcí (mléko s medem, atd) ale nic moc nezabralo. Když nemám trénink usnu v pohodě. Bohužel se mi to stalo už v pondělí, trénink jsem zvládla protože byl lehký. Ale dnes máme cíl 7 km za trénink a mě je často blbě když se pořádně nevyspím. Co mám dělat, abych aspoň trochu spala? Děkuji

  • Nahlásit

Téma je zamknuté a nelze do něj již dále přispívat

Reakce:

25414
7.9.19 06:05

Zkusila bych meduňkový čaj večer před spaním, pak ztlumit světlo na mobilu, pokud na něm jsi před usnutím. Hodně dobře se mi usíná u audioknih. :) Jinak to říct doma, třeba na něco přijdete i s rodiči.

  • Nahlásit
Anonymní
7.9.19 06:16

@Tinuvien bohužel moc pít před spaním nemůžu, pak pořád chodím na záchod a budí mě to… A mamka mě odbyla tím, že si to dělám sama v hlavě… pak mi poradila ten med s mlékem apod. Právě potom jsem chodila na záchod. Ale i tak děkuji

  • Nahlásit
7.9.19 06:54
@Anonymní píše:
@Tinuvien bohužel moc pít před spaním nemůžu, pak pořád chodím na záchod a budí mě to… A mamka mě odbyla tím, že si to dělám sama v hlavě… pak mi poradila ten med s mlékem apod. Právě potom jsem chodila na záchod. Ale i tak děkuji

Já mám se spaním také problémy, teď v těhotenství je to peklo.
Vím jak špatně se pak druhý den funguje. A čím víc se toho bojíš, tím hůř se ti pak spí.

Zkus se nějak zrelaxovat před spaním. Doporučuje se 2 hod před spaním nekoukat do obrazovky (mobil, PC, TV). Mě pomáhá k příjemné únavě teplá vana. Pokoj před spaním pořádně vyvětrat, mít opravdu tmu.

Pohodlné, příjemné povlečení… Kdysi mi pomáhalo si hodně potichu pustit hudbu, teď už mě to ruší, když je to hodně zlý (třeba je manzel nachlazeny, nebo venku něco slaví), beru si špunty do uší.

Další možnost je pak zkusit nějaké formy meditace, je mi jasné že asi nemáš moc času, ale myslím, že pro dobrý sportovní výkon je nutný mít i čistou hlavu…

Držím palce.

  • Nahlásit
13007
7.9.19 07:01

Podle mé zkušenosti čaje apod. nezaberou, mě byl doporučen autogenní trénink, je to tedy na delší dobu, než se to nacvičí, ale mohlo by ti to pomoct.

  • Nahlásit
28809
7.9.19 07:09

A co je to za sport? Není to nad Tvé možnosti? Syn taky závodí na vysoké úrovni, zrovna dnes nad ránem odjel na zavody do zahraničí. Dostatek kvalitního spánku je základ, jít večer trochu dřív spát samozřejmost, i když se může dospat v autě. Je jen o dva roky mladší než Ty, studuje k tomu na výběrové škole.
Psychická pohoda je důležitá, mamka má pravdu, že je to v hlavě. Trenér syna je taky přiměřeně přísný. Otázkou je, jestli na to máš. Takový zahul není pro každého.
Vyzkoušej autogenni trenink, uprava režimu, stravy, pred spaním klid, žádná Tv, mobil. Ale taky popřemýšlej, jestli je takovy zaprah Tvá vůle nebo hlavně přání rodičů a jestli to dlouhodobě zvládneš.

  • Nahlásit
28809
7.9.19 07:18

A upřímně si myslím, že u dospivajiciho, který nemá ukončeny rust, by takové problémy měl řešit dětský lékař na přání rodičů, případně konzultace u psychologa.
Vrcholový sport a reprezentace je hezká věc, ale k tomu je potreba silná osobnost, kterou to nezničí. Z dlouhodobeho hlediska je potreba správná a dostatečná vyziva včetně potravinových doplňků, my dáváme hořčík a rybí tuk. Vhodný denní rezim, plánování a dostatečný odpočinek každou moznou chvíli. Syn má trenink třikrát týdně, skoro každou sobotu zavody. Na trénink chodí hned ze školy. Má narocnou i školu. V tomto období ho rozhodně nepretezuju domácími povinnostmi, jsou omezeny na nezbytný základ.

Tvůj režim by měl nekdo dospělý a nezávislý kompletně zhodnotit, není prece možné mít v 15 letech stres pred kazdymi závody, uz ted trpět nespavostí a pomalu, jistě si ničit psychiku. Naopak, v popředí by měla být radost z úspěchů a schopnosti zvladnout víc než jiní.
Existují i sportovní lékaři, kteří poradí komplexně. Od urciteho věku by prohlídky u nich měly být povinné. Včetně péče o výživu a vše okolo.

  • Nahlásit
3454
7.9.19 07:35

@Jana206 úplně s tebou souhlasím. Osobně by mi jako matce absolutně nestálo za to, aby si moje dítě ničilo zdraví a je jedno, z jakého důvodu. Také by mě zajímalo, jestli ten sport zakladatelku baví nebo to dělá spíše kvůli rodičům.

  • Nahlásit
7.9.19 07:41

Ahoj, najdi si na internetu něco o spánkové hygieně. Ve zkratce to znamená, že chodíš spát stále ve stejnou dobu, před spaním cca dvě hodiny už nic nejíš, nekoukáš na telku a pod. Když si tohle vybuduješ, usneš lépe i když tě druhý den čeká náročný program. A když se jednu noc nevyspíš tak se tím hlavně nestresuj, jsi mladičká, dospíš to. A pak zkus zapracovat na sobě. Zkus si napsat co ti vadí na trenérovi. Musíš si uvědomit, že je taky jen člověk, nic ti neudělá, když např. křičí nebo vám dá příliš těžký trénink je to jeho selhání, není to důvod se ho bát. Také si rozmysli zda ti sport na vrcholové úrovni za to stojí. Můžeš ho dělat je omezenou dobu, potenciální sláva je velmi prchvavá, takový sport se podepíše na tvém zdraví. Přitom je to velmi náročný a omezující životní styl. Sportovat přece můžeš i jen pro sebe. Samozřejmě existují i sportovní psychologové, kteří ti pomohou tento stres zvládat a v tvé cestě vytrvat. Hodně štěstí!

  • Nahlásit
2930
7.9.19 07:42
@Anonymní píše:
Dobrý den, je mi 15 let a mám problém. Už minulý rok se to opakovalo několikrát, že jsem v noci nespala před tréninkem. Ale nakonec jsem aspoň na dvě hodiny usla. Dnes mám za 30 min jet na trénink a celou noc jsem nespala. Jen vidím jak je najednou půl třetí, půl pátý a nakonec budík. Vím že je to ze stresu, protože máme dost přísného trenéra a hodně tréninků (jsem v reprezentaci). Vyzkoušela jsem už hodně věcí (mléko s medem, atd) ale nic moc nezabralo. Když nemám trénink usnu v pohodě. Bohužel se mi to stalo už v pondělí, trénink jsem zvládla protože byl lehký. Ale dnes máme cíl 7 km za trénink a mě je často blbě když se pořádně nevyspím. Co mám dělat, abych aspoň trochu spala? Děkuji

Holka asi půjdu proti proudu a nebudu ti radit medunku a psychologa. Vydala ses cestou sportu nejen rekreačně a to je boj. Evidentně na to nestačíš, když tě stresuje 7km. Máš 2 možnosti. Buď to vzdáš, anebo budeš makat každý den, každý den si dáš běh 7km nebo ještě víc, doma si pojedeš kruháče a pak budeš vědět, že to, co pojedete na tréninku je hračka a nebude tě to stresovat. Je to jako s řízením auta. Mnoho žen se bojí řídit, ale jak zacnou řídit denně např. do práce, zvyknou si a přestanou se stresovat. Zacni makat víc než ostatní nebo to vzdej, ale nestresuj se dlouho, protoze stres je zabiják. Prokazatelně snizuje imunitu a podílí se na vzniku mnohých onemocnění.

  • Nahlásit
4415
7.9.19 07:50

Sice nejsem v reprezentaci, ale krátce po porodu a usnout v těhotenství bylo někdy uprostřed noci peklo. Začaly mi šrotovat závity, myšlenky lítaly, taky jsem koukala, kolik už je..pomáhala mi dechová cvičení.. lehnout si na záda a dýchat nosem (třeba do břicha) a počítat si do 6, pak na 6 zadržet dech a zas na 6 vydechnout. Jak počítáš, tak se soustředíš jen na ten dech a myšlenky se uklidní. Brát si prášky jako Sáblíková, to mi v 15 nepřijde vhodné, to bych spíš zvážila, zda mě to fakt baví, když nemůžu takhle spát.. :,( :nevim:

  • Nahlásit
Ou
9867
7.9.19 08:41

No nejjednodušší je začít trénovat někde, kde si jaksi všimli, že je 21. století a že pozitivní motivace na sportovce funguje líp, než děs a teror vycházející ze socialistického přístupu, který se bohužel drží systémem přenesené šikany.

Jsou takoví i v ČR, většinou jsou to ti, co mají nějakou praxi ze západních zemí.

Jinak to co tě drží vzhůru budou nějaké úzkosti ze selhání, a podobně a to co se potřebuješ naučit (a pomůže ti to pak i ve sportu a v životě, protože mechanismus naúzkosti je jen jeden a jak se to človkě naučí, tak to bude fungovat).

1. úzkosti potřebuješ přestat brát jako něco, co jsi ty a co ti říká pravdu a čemu je potřeba věnovat pozornost. JE to jen vedlejší příznak něčeho, něco jako křeče při menstruaci - čím víc se jimi zabýváš, tím je to horší.

Takže kýžený stav je všimnout si hned na začátku, kdy zkusí vystrčit růže „zítra je zas trénink, to bude peklo“ no a ty si všimne „zase úzkosti, jdi do háje“ případně si tu úzkostnou myšlenku můžeš představit jako kuličku, na kterou se v duchu podíváš, prozkoumáš odkudk je (strach z idiotského trenéra) a pak ji v duchu vezmeš a odhodíš. A začneš se věnovat něčemu jinému.

Z úzkostí dost pomáhají dechová cvičení

buď třeba jogová

https://www.youtube.com/watch?…

nebo třeba toto
https://www.youtube.com/watch?…

Najdeš na to i apky na mobil - v češtině je třeba skvělá Nepanikař.

Jinak před spaním je dobré se naučit, že po setmění se už nezapínají žádné obrazovky a taky se hodí zvyknout si psát si deník, rukou na papír. Ne o tom, co se ti dělo, teda to můžeš taky, ale hlavně o tom, co se ti honí hlavou. Tím že to dáš do vět a napíšeš rukou, tak tím část té úzkosti z hlavy odleješ a na tom papíře to je pak mnohem přehlednější a jasnější, než když to jen víří v hlavě furt dokolečka.
Zároveň je dobré vždy jednou týdně, měsíčně a ročně si udělat čas a přečíšt si to, co člověk napsal, a zhodnotit jestli se mu daří co chtěl a nebo ne, jestli už je jinde, než když to začínal psát a podobně.

Jo a dost šikovná je tahle knížka

https://obchod.portal.cz/…-si-neverim/

Psychologa nepotřebuješ - nejsi psychicky nemocná, máš jen mizerného trenéra, který svým přístupem zhoršuje váš výsledek - v tom že se ho bojíš tak, že blbě spíš určitě nejsi sama a to samé se bude dít i dalším kolegyním z oddílu.

Meduňku, třeba s kozlíkem a dalšími bylinkami si můžeš koupit v tabletkách, což zabrání tomu chození na záchod, ale nevyřeší to ten základní problém, že se potřebuješ naučit nedělat si moc starosti z toho, jestli ten idiot bude ječet a nebo ne. Což je v 15 dost náročné.

držím palce.

  • Nahlásit
7255
7.9.19 08:58
@Anonymní píše:
Dobrý den, je mi 15 let a mám problém. Už minulý rok se to opakovalo několikrát, že jsem v noci nespala před tréninkem. Ale nakonec jsem aspoň na dvě hodiny usla. Dnes mám za 30 min jet na trénink a celou noc jsem nespala. Jen vidím jak je najednou půl třetí, půl pátý a nakonec budík. Vím že je to ze stresu, protože máme dost přísného trenéra a hodně tréninků (jsem v reprezentaci). Vyzkoušela jsem už hodně věcí (mléko s medem, atd) ale nic moc nezabralo. Když nemám trénink usnu v pohodě. Bohužel se mi to stalo už v pondělí, trénink jsem zvládla protože byl lehký. Ale dnes máme cíl 7 km za trénink a mě je často blbě když se pořádně nevyspím. Co mám dělat, abych aspoň trochu spala? Děkuji

Jednoduchá rovnice…pokud mozek nevypneš a stále nad něčím přemýšlíš, nemůžeš logicky usnout..
Takže hoď mozek do klidu, stres je opravdu na místě.

  • Nahlásit
Anonymní
7.9.19 11:31

@Lara Farseer Moc děkuji, vyzkouším

  • Nahlásit
Anonymní
7.9.19 11:32

@Jana206 Závodní plavání, jinak děkuji

  • Nahlásit

Téma je zamknuté a nelze do něj již dále přispívat

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama