V02max kdo se vyzná?

  • Fotoalbum (1)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
9.1.22 20:50

V02max kdo se vyzná?

Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli je někdo aktivní sportovec, kdo si tohle sleduje a možná má víc infa, které jsem po rychlém googlení neobjevial.
Dostala jsem k vánocům fitness hodinky a mimo jiné měří tohle. Měl by to být stupeň kondice, ale nějak se mi nezdá, co mi to naměřilo. Až moc dobrý výsledek :lol: Myslíte, že když mám velkou nadváhu, že to pak ukazuje falešně lepší výsledky? A hlavně znamená, že když mám lepší kondici, potřebuju na to, abych se dostala do režimu spalování tuků větší tepovku?
Dívala jsem se na ta pásma, rozmezí kdy by mělo být spalování tuků, aerobní, anaerobní atd., chápu to správně, že je pro všechny ženy stejného věku stejné a na jejich BMI vůbec nezáleží? Nějak se mi to celé nepozdává. V klidu mám tep kolem 65, při nejostřejší chůzi jakou zvládnu (abych neběžela) 105, 160 jsem měla je jednou při HIITu a to mi přišlo opravdu nadoraz, že víc fakt nemůžu, protože bych dostala infarkt. No jo, ale podle věku, mám maximum 183 a do spalování tuků se dostanu až mezi 112-130. I tu hodně ostrou chůzi mi to pořád řadí do rozcvičky a ne do spalování tuků.
Jsem z toho zmatená, chci zhubnout, všude píšou, že chůze je nejpřirozenější pohyb, tak jsem začala chodit na rychlé procházky, ale to sakra nejsem v pásmu na spalování. Znamená to, že na hubnutí je mi to houby platné? Pro rejpaly běhat nechci kvůli kloubům a cvičím i jinak, ale chtěla jsem zařadit víc venkovního pohybu.
A i teda, když cvičím podle YT videí low impact cardio tréninky nebo HIIT, tak se málokdy dostanu přes 130 a to už mi je docela na zblití, takže do aerobního tréninku se téměř nikdy nedostanu. To fakt má být člověku už šoufl, když cvičí v aerobním pásmu.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
8830
9.1.22 21:26

VO2 max je to tesne pred chcipnutim. Blbe se Ti srdce tepem prizpusobuje pohybu, nejsi trenovana.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8830
9.1.22 21:29

Tohle je rychla chuze na pasu, rychlost 5 km/h. Zadny extra funeni.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1752
9.1.22 21:31

Zkusím stručně :lol: Abys měl fakt ponětí, při jaké tepové frekvenci hubnes, tak to chce další vyšetření- ergometr, spirometrii, měření hladiny laktační. Takže hodnota vo2max na hodinkách, které měří pouze tep, je čistě teoretická, která nejspíš vychází z tvého věku a tělesných proporci a je průměr populace… No a co se týče aerobniho, anaerobniho pásma atd, tak se traduje, že to první je dobře pro spalování tuků, to druhé pro spalování cukru a zvyšování kondice, stejně tak jako maximální výkonnostní pásmo. Každopádně ikdyz cvicis v anaerobní zóně, spalujes i tuky, akorát v menším poměru vůči cukrum. Na druhou stranu energetický výdej je mnohem vyšší, takže je možné, že i tak spalujes vice tuku, než v aerobní zóně.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat