Běhání - navyšovat kilometry nebo rychlost?

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní  31.03.18 19:16
Běhání - navyšovat kilometry nebo rychlost?

Ahoj holky běžkyně, prosím o radu.
Cca před měsícem jsem začala chodit do posilovny na pás. Je to školní posilovna bez trenéra, tak se tam nemám koho zeptat. Zatím chci běhat na pásu, o prázdninách asi přidám i venkovní terén.
Zatím běhám kolem 3 km rychlostí 5-5,5 km/h. Snažím se po většinu doby dodržovat tepovou frekvenci, takže celkem pomalá rychlost. Postupně se zlepšuji a nevím, co je lepší.
Běhat ještě nějakou dobu ty 3 kilometry s tím, že budu přidávat rychlost?
Nebo držet rychlost 5-5,5 a navyšovat kilometry?
Prosím o anonym, byla bych poznatelná.

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

Reakce:
 
Tableta
Závislačka 3733 příspěvků 31.03.18 19:23

Záleží, za jakým účelem běháš. Podle mě je lepší udržet tempo a navýšit vzdálenost.

 
Anonymní  31.03.18 19:26
@Tableta píše:
Záleží, za jakým účelem běháš. Podle mě je lepší udržet tempo a navýšit vzdálenost.

Momentálně chci hlavně zhubnout. Ale k tomu chci taky zlepšit kondici. :)

 
Uživatel je onlineelen-ka
Extra třída :D 11669 příspěvků 1 inzerát 31.03.18 19:28

No já bych dělala obojí. Předpokládám, že do posilovny chodíš častěji než jeden den v týdnu. Takže bych to střídala. Jednu návštěvu bych navýšila vzdálenost, další bych nechala vzdálenost, ale navýšila bych rychlost.

 
Anonymní  31.03.18 19:29
@elen-ka píše:
No já bych dělala obojí. Předpokládám, že do posilovny chodíš častěji než jeden den v týdnu. Takže bych to střídala. Jednu návštěvu bych navýšila vzdálenost, další bych nechala vzdálenost, ale navýšila bych rychlost.

Běhám 3× - 4× týdně.

 
modrasek13
Ukecaná baba ;) 1028 příspěvků 31.03.18 19:30

Ja osobně bych udrzela dosavadni rychlost dokud nedam např. 5 km v kuse. Pokud chces hubnout a budovat vytrvalost, tak pomalé a souvislé behy jsou na to nejlepší. Ale jen si dej pozor, ze telo si po nejake dobe zvykne a je dobre mu dat nejaky impuls v podobe různých tréninků, zrychlení, kopecek, interval, stridani vzdalenosti..

 
Uživatel je onlineelen-ka
Extra třída :D 11669 příspěvků 1 inzerát 31.03.18 19:32
@Anonymní píše:
Běhám 3× - 4× týdně.

Tak bych dvakrát týdně navýšila vzdálenost a ponechala rychlost, jednou až dvakrát týdně bych navýšila tempo. A to tempo nemusíš navýšit po celou dobu, můžeš začít třeba 2 minutami, zbytek nechat současné parametry.

 
Tableta
Závislačka 3733 příspěvků 31.03.18 19:34
@Anonymní píše:
Momentálně chci hlavně zhubnout. Ale k tomu chci taky zlepšit kondici. :)

Tepovku dodržuješ, takže ji udržet a běžet dýl :)

 
Alyss1
Závislačka 2740 příspěvků 31.03.18 19:41

Touhle rychlosti 3 km je ani ne pulhodina. Na hudnuri potrebujes vic. Pokud chces hubnout, nechala bych rychlost a zvysovala vzdalenost.

 
Uživatel je onlineelen-ka
Extra třída :D 11669 příspěvků 1 inzerát 31.03.18 19:47

Jinak já chodím přibližně rychlostí 5,7 km (na pásu) ale jdu na čas, ne na vzdálenost. Tj. zvolím si např. 40 minut a ty potom jdu. Dělám to tak i venku, chodím cca 40 - 45 minut.

 
mag
Extra třída :D 11009 příspěvků 31.03.18 19:48

Vzdálenost. Ta rychlost s tím časem prijde sama :palec:

 
MonikaN.89
Ukecaná baba ;) 1921 příspěvků 31.03.18 20:14
@Alyss1 píše:
Touhle rychlosti 3 km je ani ne pulhodina. Na hudnuri potrebujes vic. Pokud chces hubnout, nechala bych rychlost a zvysovala vzdalenost.

Asi zalezi jak kdo :-) Ja beham 3-4km max. cca obden a je to tedy tech 25-30 minut a zhubla jsem po porodu takto 20kg a ted po zime od ledna doted 10kg a to nemam nadvahu pouze pro muj lepsi pocit. Chodim teda behat ven. Nehlidam si tep nic. Bezim tak jak se „citim“ dobre. :)

 
Lenka_Hal
Závislačka 3989 příspěvků 31.03.18 20:17

Jednoznacne stridat. Nektere dny jet na pohodu, ale pak se zkus postupne dopracovat k tomu, ze vydrzis behat alespon tu hodku. No a nektere dny trenovat rychlost, nahod co nejvetsi rychlost se kterou vydrzis par minut, pak par minut zase pomalu, atd a to pak staci kratsi dobu. A hlavne co nejdriv ven, na pasu si nicis klouby. Co se tyce tech dnu, kdy ktere, nejlepsi je se rozhodovat podle vlastniho tela. Rychlost trenovat spis ve dny, kdy se citis opravdu dobre, netrapi te treba nevyspani nebo prilis moc jidla v zaludku, pak se ta snaha vyuzije naplno.

 
Uživatel je onlineaiwwa
Extra třída :D 14102 příspěvků 31.03.18 20:19

Chce to minimálně 40 minut, klidně rychlá chůze.

 
Uživatel je onlineaiwwa
Extra třída :D 14102 příspěvků 31.03.18 20:20
@Lenka_Hal píše:
Jednoznacne stridat. Nektere dny jet na pohodu, ale pak se zkus postupne dopracovat k tomu, ze vydrzis behat alespon tu hodku. No a nektere dny trenovat rychlost, nahod co nejvetsi rychlost se kterou vydrzis par minut, pak par minut zase pomalu, atd a to pak staci kratsi dobu. A hlavne co nejdriv ven, na pasu si nicis klouby. Co se tyce tech dnu, kdy ktere, nejlepsi je se rozhodovat podle vlastniho tela. Rychlost trenovat spis ve dny, kdy se citis opravdu dobre, netrapi te treba nevyspani nebo prilis moc jidla v zaludku, pak se ta snaha vyuzije naplno.

jako vždy super, rady. :kytka:

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

 Váš příspěvek

Reklama

Poslední články

OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče

Zavřené školky a letní prázdniny si žádají jediné – vyrazit na... číst dále >

Nákup na AliExpressu: Jak ho zvládnout krok po kroku?

Dámské, pánské i dětské oblečení, hračky, dekorace, nábytek, šperky… zkrátka... číst dále >

Články z Expres.cz

Biologické hodiny Farné bijí jako zvon: Dceru Emmy Smetana by snědla!

Zpěvačka Ewa Farna (24) střídavě vyvrací své těhotenství anebo odráží dotazy... číst dále >

Neupravená Hanka a příjezd sanitky! Krampol podruhé slavil narozeniny

V řadě druhou oslavu svých osmdesátých narozenin uspořádal v úterý večer... číst dále >

Články z Ona Dnes

Sára Saudková: Dědeček Jan je pro mé děti něco jako paní Columbová

Žila s fotografem Janem Saudkem, dnes vychovává čtyři děti s jeho synem... číst dále >

Zuby moudrosti: trhat, nebo ne? Když nezlobí, mohou být i prospěšné

Každý o nich slyšel, ne každý je má a nikdo je nikomu nezávidí. Třetí... číst dále >


Reklama