Běhání - navyšovat kilometry nebo rychlost?

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní  31.03.18 19:16
Běhání - navyšovat kilometry nebo rychlost?

Ahoj holky běžkyně, prosím o radu.
Cca před měsícem jsem začala chodit do posilovny na pás. Je to školní posilovna bez trenéra, tak se tam nemám koho zeptat. Zatím chci běhat na pásu, o prázdninách asi přidám i venkovní terén.
Zatím běhám kolem 3 km rychlostí 5-5,5 km/h. Snažím se po většinu doby dodržovat tepovou frekvenci, takže celkem pomalá rychlost. Postupně se zlepšuji a nevím, co je lepší.
Běhat ještě nějakou dobu ty 3 kilometry s tím, že budu přidávat rychlost?
Nebo držet rychlost 5-5,5 a navyšovat kilometry?
Prosím o anonym, byla bych poznatelná.

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

Reakce:
 
Tableta
Závislačka 3386 příspěvků 31.03.18 19:23

Záleží, za jakým účelem běháš. Podle mě je lepší udržet tempo a navýšit vzdálenost.

 
Anonymní  31.03.18 19:26
@Tableta píše:
Záleží, za jakým účelem běháš. Podle mě je lepší udržet tempo a navýšit vzdálenost.

Momentálně chci hlavně zhubnout. Ale k tomu chci taky zlepšit kondici. :)

 
elen-ka
Extra třída :D 11161 příspěvků 1 inzerát 31.03.18 19:28

No já bych dělala obojí. Předpokládám, že do posilovny chodíš častěji než jeden den v týdnu. Takže bych to střídala. Jednu návštěvu bych navýšila vzdálenost, další bych nechala vzdálenost, ale navýšila bych rychlost.

 
Anonymní  31.03.18 19:29
@elen-ka píše:
No já bych dělala obojí. Předpokládám, že do posilovny chodíš častěji než jeden den v týdnu. Takže bych to střídala. Jednu návštěvu bych navýšila vzdálenost, další bych nechala vzdálenost, ale navýšila bych rychlost.

Běhám 3× - 4× týdně.

 
modrasek13
Ukecaná baba ;) 1019 příspěvků 31.03.18 19:30

Ja osobně bych udrzela dosavadni rychlost dokud nedam např. 5 km v kuse. Pokud chces hubnout a budovat vytrvalost, tak pomalé a souvislé behy jsou na to nejlepší. Ale jen si dej pozor, ze telo si po nejake dobe zvykne a je dobre mu dat nejaky impuls v podobe různých tréninků, zrychlení, kopecek, interval, stridani vzdalenosti..

 
elen-ka
Extra třída :D 11161 příspěvků 1 inzerát 31.03.18 19:32
@Anonymní píše:
Běhám 3× - 4× týdně.

Tak bych dvakrát týdně navýšila vzdálenost a ponechala rychlost, jednou až dvakrát týdně bych navýšila tempo. A to tempo nemusíš navýšit po celou dobu, můžeš začít třeba 2 minutami, zbytek nechat současné parametry.

 
Tableta
Závislačka 3386 příspěvků 31.03.18 19:34
@Anonymní píše:
Momentálně chci hlavně zhubnout. Ale k tomu chci taky zlepšit kondici. :)

Tepovku dodržuješ, takže ji udržet a běžet dýl :)

 
Alyss1
Závislačka 2723 příspěvků 31.03.18 19:41

Touhle rychlosti 3 km je ani ne pulhodina. Na hudnuri potrebujes vic. Pokud chces hubnout, nechala bych rychlost a zvysovala vzdalenost.

 
elen-ka
Extra třída :D 11161 příspěvků 1 inzerát 31.03.18 19:47

Jinak já chodím přibližně rychlostí 5,7 km (na pásu) ale jdu na čas, ne na vzdálenost. Tj. zvolím si např. 40 minut a ty potom jdu. Dělám to tak i venku, chodím cca 40 - 45 minut.

 
mag
Extra třída :D 11005 příspěvků 31.03.18 19:48

Vzdálenost. Ta rychlost s tím časem prijde sama :palec:

 
MonikaN.89
Ukecaná baba ;) 1920 příspěvků 31.03.18 20:14
@Alyss1 píše:
Touhle rychlosti 3 km je ani ne pulhodina. Na hudnuri potrebujes vic. Pokud chces hubnout, nechala bych rychlost a zvysovala vzdalenost.

Asi zalezi jak kdo :-) Ja beham 3-4km max. cca obden a je to tedy tech 25-30 minut a zhubla jsem po porodu takto 20kg a ted po zime od ledna doted 10kg a to nemam nadvahu pouze pro muj lepsi pocit. Chodim teda behat ven. Nehlidam si tep nic. Bezim tak jak se „citim“ dobre. :)

 
Lenka_Hal
Závislačka 3347 příspěvků 31.03.18 20:17

Jednoznacne stridat. Nektere dny jet na pohodu, ale pak se zkus postupne dopracovat k tomu, ze vydrzis behat alespon tu hodku. No a nektere dny trenovat rychlost, nahod co nejvetsi rychlost se kterou vydrzis par minut, pak par minut zase pomalu, atd a to pak staci kratsi dobu. A hlavne co nejdriv ven, na pasu si nicis klouby. Co se tyce tech dnu, kdy ktere, nejlepsi je se rozhodovat podle vlastniho tela. Rychlost trenovat spis ve dny, kdy se citis opravdu dobre, netrapi te treba nevyspani nebo prilis moc jidla v zaludku, pak se ta snaha vyuzije naplno.

 
aiwwa
Extra třída :D 12331 příspěvků 31.03.18 20:19

Chce to minimálně 40 minut, klidně rychlá chůze.

 
aiwwa
Extra třída :D 12331 příspěvků 31.03.18 20:20
@Lenka_Hal píše:
Jednoznacne stridat. Nektere dny jet na pohodu, ale pak se zkus postupne dopracovat k tomu, ze vydrzis behat alespon tu hodku. No a nektere dny trenovat rychlost, nahod co nejvetsi rychlost se kterou vydrzis par minut, pak par minut zase pomalu, atd a to pak staci kratsi dobu. A hlavne co nejdriv ven, na pasu si nicis klouby. Co se tyce tech dnu, kdy ktere, nejlepsi je se rozhodovat podle vlastniho tela. Rychlost trenovat spis ve dny, kdy se citis opravdu dobre, netrapi te treba nevyspani nebo prilis moc jidla v zaludku, pak se ta snaha vyuzije naplno.

jako vždy super, rady. :kytka:

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

 Váš příspěvek

Reklama

Poslední články

Jak si sbalit tašku do porodnice a nezbláznit se

Jmenuju se Laura a čekám druhé dítě. A možná to znáte taky – to si takhle... číst dále >

Manuál na cesty: Co zabalit do lékárničky a kam s dětmi nejezdit

Blíží se léto a s ním čas dovolených. Většina z nás přemýšlí nad cestou k... číst dále >

Články z Expres.cz

Královská svatba: Proč byli mezi hosty Clooney, Beckhamovi nebo Serena?

O víkendu si královské ano řekli Američanka Meghan Markle (36) a princ Harry... číst dále >

Daniela Šinkorová nezdravě ujíždí na FaceAppu: Vypadá to ještě hezky?

Danielu Šinkorovou odnepaměti předchází pověst ženy, která se sama a velmi... číst dále >

Články z Ona Dnes

V druhé půli života jsou muži na ženách citově závislí, říká psycholog

Krize rodiny je podle psychologa Jeronýma Klimeše zákonitá a - jak dokládá... číst dále >

Pět pádných důvodů, proč by každá žena měla častěji masturbovat

Ať už žijete v partnerském vztahu, nebo jste zrovna sama, měla byste si podle... číst dále >


Reklama