Čím nahradit pečivo?

163
13.4.18 11:33

Čím nahradit pečivo?

Ahoj, nedávno jsem byla u jednoho „dietologa“, který mi testoval zátěže na potraviny. Vyšlo mi pár věcí - třeba lepek, sýry, těstoviny, vajíčka, arašídy, brambory atd.. Ani bych to neřešila, ale nemám moc dobrou pleť a navíc začínám mít opravdu znatelné problémy když sním např. těstoviny se smetanovou omáčkou. Mojí hlavní otázkou je - čím nahradit pečivo? Nejenom, že ho zbožnuju, ale tvoří velkou součást mého jídelníčku, jím ho na snídani a hlavně večeři. Bezlepkový chléb mi moc nechutná, je těžce dostupný a dost drahý. Máte tipy na nějaké bezlepkové a vydatné večeře? Jsem dost hubená, takže rozhodně nemůžu hubnout! Děkuji

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
9445
13.4.18 11:38

Nudle, rýže?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20807
13.4.18 11:38

Pečivo nejíme už spoustu let, ničím ho nenahrazuji, nevím, proč bych to měla dělat. Těstoviny se vyrábí různé, i bezlepkové, můžeš jíst pohanku, jáhly, rýži, quinoiu, luštěniny a tisíc dalších věcí, které jsou přirozeně bez lepku. Nechápu, proč pořád někdo chce něco nahrazovat, chybí ti, že se ti nenafoukne rohlík v břiše? Nic jiného to totiž neumí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
35461
13.4.18 11:40

Za prvé bych popřemýšlela, jakým způsobem tě testoval. Zkus ověřit informace tady v poradně . Velké množství restriktivních opatření vůbec nemusí být opodstatněné. A k dotazu - výborné večeře třeba zeleninový salát - i ze sterilované nebo kysané zeleniny s masem, omeletou, grusetkami, sýrem, luštěninami… lze upravit různými způsoby a pečivo už není potřeba.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11752
13.4.18 11:41

Nudle ne, ty jsou taky z psenicne mouky. Ledaze by byly ryzove nebo kukuricne.

@kukushka55 Bez peciva se obejdes. Je to o zvyku. Ja ho nahrazuji hromadou zeleniny.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3265
13.4.18 11:42

Na snidani sladke bezlepkove kase. Nebo jogurty.

K veceri ne rohlik s necim, ale teple jidlo. Maso, ryze, brambory, lusteniny, salaty, kase, polevky…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13291
13.4.18 11:45

@radkka
Jeee, to me fakt zaujalo s tim ze nejis pecivo vubec. A muzu se zeptat na nejaky tipy, co delas treba na snidane a svaciny? Obed a vecere je v pohode, to jime maso a prilohu a zeleninu. Ale pro me treba, kdyz nekdo rekne, ze si k svacine da jablko nebo jogurt s ovocem, to bych umrela hlady. A k snidanico se propagujou obilne kase, to je porad to samy, ne? :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13291
13.4.18 11:48

Jeste doplneni, k svacine si moc rada dam zeleninovy sala, jenze ten se bohuzel moc neda nosit cely den v batohu a my s detma trajdame fakt hodne. Takze zase sendvice a krouhana okurka, rajcata, redkvicky a papriky :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
163
13.4.18 11:50

V týdnu chodím z práce večer, takže potřebuju nějakou rychlou večeři, řešila jsem to vždy třeba zapečenými tousty, nebo pečivo s něčím nebo vajíčka s pečivem. Pořád samé pečivo, a to bych měla omezit. Kdybych nebyla tak hubená, tak jím každý den saláty. Asi nejlepší způsob se mi momentálně jeví navařit si nějaké bezlepkové jídlo na vícero dnů, a to jíst na večeři.?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6928
13.4.18 11:51

@kukushka55 Vztahuje se doporučení dietologai na kukuřičnou, rýžovou mouku? Pak lze částečně nahradit plackami, pufovanými chlebíčky apod.
Jinak je dobré prostě pečivo úplně vynechat a spíš než nhradit, tak prostě jíst jinak. Např. k uzeninám a sýrům zeleninu. K večeři si místo pečiva s něčím dělat grilovanou zeleninu (s masem i bez), pečené brambory atp. Hodně se dá najít v italské,,kuchyni chudých," např. pečená rajčata s cuketou a parmezánem jsou narosto fantastické jídlo, hotové za 15 minut.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8021
13.4.18 11:56
@Tiger-lily píše:
Za prvé bych popřemýšlela, jakým způsobem tě testoval. Zkus ověřit informace tady v poradně . Velké množství restriktivních opatření vůbec nemusí být opodstatněné. A k dotazu - výborné večeře třeba zeleninový salát - i ze sterilované nebo kysané zeleniny s masem, omeletou, grusetkami, sýrem, luštěninami… lze upravit různými způsoby a pečivo už není potřeba.

Tak grusetky a syr asi nebudou to prave orechove, kdyz pise

@kukushka55 píše:
Ahoj, nedávno jsem byla u jednoho „dietologa“, který mi testoval zátěže na potraviny. Vyšlo mi pár věcí - třeba lepek, sýry, těstoviny, vajíčka, arašídy, brambory atd.. Ani bych to neřešila, ale nemám moc dobrou pleť a navíc začínám mít opravdu znatelné problémy když sním např. těstoviny se smetanovou omáčkou. Mojí hlavní otázkou je - čím nahradit pečivo? Nejenom, že ho zbožnuju, ale tvoří velkou součást mého jídelníčku, jím ho na snídani a hlavně večeři. Bezlepkový chléb mi moc nechutná, je těžce dostupný a dost drahý. Máte tipy na nějaké bezlepkové a vydatné večeře? Jsem dost hubená, takže rozhodně nemůžu hubnout! Děkuji
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8021
13.4.18 12:03
@kukushka55 píše:
V týdnu chodím z práce večer, takže potřebuju nějakou rychlou večeři, řešila jsem to vždy třeba zapečenými tousty, nebo pečivo s něčím nebo vajíčka s pečivem. Pořád samé pečivo, a to bych měla omezit. Kdybych nebyla tak hubená, tak jím každý den saláty. Asi nejlepší způsob se mi momentálně jeví navařit si nějaké bezlepkové jídlo na vícero dnů, a to jíst na večeři.?

Asi bych sla cestou bezlepkoveho tepleho jidla. Zahustovat (pokud budes potrebovat) lze i primo bezlepkovou smesi k zahustovani nebo hraskou, pripadne zeleninou. Testoviny muzes kukuricne, ryzove nebo treba pohankove, ryzi, quinou.
K tem mlecnym vyrobkum…treba Meggle ma ruzne vyrobky bud primo s nizkym obsahem laktozy nebo Tesco (privatni rada Free from) vylozene bezlaktozove alternativy.
Pecivo muzes nahradit treba kukuricnymi nebo pohankovymi krehkymi platky.

Příspěvek upraven 13.04.18 v 12:05

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1135
13.4.18 12:04

Se vtírnu :mrgreen: Taky bych uvítala nějaké tipy, čím nahradit. Snídám v 5, obědvám až kolem 12:30 - 13:30. Mezi tím mi prostě zelenina - ovoce nestačí. To bych musela sníst kila a na to prostě v práci nebo ve škole není čas/prostor. Nehledě na to, že i po velkém jablku mi do půl hodiny znovu kručí v břiše :nevim: A to pečivo taky žeru furt - ne, že by mi to vadilo, alespoň fakt vydržím 2,5 hodiny bez hladu, ale koukám na to stylem „čeho je moc, toho je příliš“.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1135
13.4.18 12:06

@vonajebohyne Jsou ty bezlepkové, popřípadě bezmléčné výrobky o hodně dražší než ty „obyčejné“?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8021
13.4.18 12:10

@Taka Pokud nemas intoleranci a chces jen snizit prijem sacharidu, existuji nahrazky typu oopsie bread nebo housky z cottage atd., ktere si muzes udelat doma.
Jinak ja mam treba v oblibe vecerni chlebik od Penamu, ten ma snizeny obsah sacharidu, zasyti a rozdil od tmaveho chleba nepoznas.

Drazsi samozrejme jsou, ale treba ty krehke platky stoji kolem 15,– x platku.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama