Kolik sníte za den cukru, potažmo sacharidů?

Anonymní
3.5.21 21:28

Kolik sníte za den cukru, potažmo sacharidů?

Okolnosti mě donutily zamyslet se nad tím, jak hrozně, alespoň co se týče cukru, potažmo i sacharidů celkově, se stravuji. V podstatě každý den do sebe tlacim nějakou buchtu, koblihu, donut…a to jak ke snídani, tak i odpoledne ke kávě. Do toho občas čokoláda, zmrzlina, banán, sušenka, sladký jogurt…vcera mi bylo z toho cukru regulérne blbě, prostě jsem se ho prezrala. Naštěstí to na mě není nijak moc vidět a váhu mám normální, ale i tak cítím, že by bylo vhodné s tím něco udělat. Máte nějaký tip, jak se téhle závislosti zbavit? Dnes jsem od rána nic sladkého neměla v puse, omezila jsem hodně i sacharidove přílohy (má druhá bolest), ale celý den mám vlčí hlad a porad myslím na to, co sladkého bych snědla. Zkoušela jsem oříšky, semínka, ale pomůže to tak na 5 minut.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
548
3.5.21 21:32

Po pár dnech omezení ti to ani tak připadat nebude. Já zjistila, že mi po pár dnech cukr vůbec nechybí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10619
3.5.21 21:37

Mně přestane chybět cukr až ve chvíli, kdy ho nahradím zdravou a vyváženou stravou. Bohužel, koupit si housku nebo koblihu do ruky je jednodušší řešení a nesnáším se za něj :cert: chuť na sladké má člověk hlavně, když potřebuje rychlou energii, protože jeho tělo hladoví.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14826
3.5.21 21:39

Ono nejde jen jednoduše vysadit cukr. Potřebuješ ho nahradit proteiny a vlákninou. Pak nebudeš mít vlčí hlad. Když jsem začínala s dietou kvůli těhotenské cukrovce, tak mi trvalo cca dva týdny, než jsem ten jídelníček vychytala. Koukni se na diskuse na toto téma. Je tam hodně tipů.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1157
3.5.21 21:44

Nesmis omezovat takhle najednou.. zkus ze zacatku misto cukru a cokolady apod si vzit ovoce. A treba po mesici zkus omezit i ty prilohy a zamer se na ty, ktere maji nizky glykemicky index. Jo a zvys prijem bilkovin a tuku… hlavne lepsi tuky nez sacharidy.

Pripadne nejaky doplnky stravy - treba chrom a pod.

Jinak ja ted mam tak do 150g sacharidu denne. Jinak dneska sladky a sacharidy: med do ovesny kase (1 lzice), k obedu testoviny (100g) s pestem a tunakem. Pul lzice cukru do tvarohu s piskoty (tak jedna hrst) a ted 30g sacharidu v cerveny cocce - mela jsem cockovku. Jo a pred veceri jeste mandarinku.

Mela jsem HO tak jsem se cely den nehybala takze zadny zbytecny sladky (i ten tvaroh s piskoty byl mozna dost). Na vylete si klidne dam i nejakou tu buchtu navic nebo kdyz citim, ze jdu do hypoglykemie tak hroznovy cukr.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
85
3.5.21 23:20

Nejsem zakladatelka, ale taky s tím stále bojuji. Mohla bys prosím dát pár tipů, jak jsi to vychytala? A co jsi si dělala na snídani?

@nozu píše:
Ono nejde jen jednoduše vysadit cukr. Potřebuješ ho nahradit proteiny a vlákninou. Pak nebudeš mít vlčí hlad. Když jsem začínala s dietou kvůli těhotenské cukrovce, tak mi trvalo cca dva týdny, než jsem ten jídelníček vychytala. Koukni se na diskuse na toto téma. Je tam hodně tipů.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26202
3.5.21 23:28
@Senses píše:
Nejsem zakladatelka, ale taky s tím stále bojuji. Mohla bys prosím dát pár tipů, jak jsi to vychytala? A co jsi si dělala na snídani?

Nejde o to, co snídat, ale co jíst celý den. Já mám třeba nastavený sacharidy na 166g za den, ráno jsem měla ovesnou kaši s mangem, k obědu bůček s bramborem a večer teda syrečkovou pomazánku na sucharech aby mi to vyšlo, ale chuť oproti dřívejšku na sladký nemám, protože jím pořádně celý den a tělo nehladoví. Jde o to, jak jíš celý den. Protože když si dáš ráno koblihu, nic moc ti to nedá a za půl hodiny hledáš co by jsi zase sežrala. Zatímco když se dobře najíš, nebude tě honit pak mlsná na rychlý cukry.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2918
4.5.21 06:55

Sacharidy mam spocitane na 168g denne, coz plus minus dodrzuju, ale na sacharidech neni vubec nic spatneho a telo je potrebuje. A u cukru taky zalezi. To co si predstavime pod pojmem cukr, tedy bily nebo trtinovy, tak ten se v mem jidelnicku temer nevyskytuje, jen uplne vyjimecne, v podstate jen k nejake příležitosti-narozeniny a tak, si dam nejaky dortik, zmrzku nebo domaci buchtu. Takze do sebe dostavam cukr pouze v ovoci a to taky nejim nijak ve velkem mnozstvi, vetsinou 1 banan ci jablko denne v ramci svaciny. Uprimne si nedokazu predstavit, ze bych do sebe nacpala tolik sladkeho, jako zakladatelka, chudak telo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14826
4.5.21 07:40

@Senses naposled jsem tuto dietu měla před 10 lety, takže jídelníček si přesně fakt nepamatuji. Hodně jsem ubrala příloh a pečiva a naopak zařadila spoustu masa, zeleniny, vajíčka, houby, tvrdé sýry. Jedla jsem pětkrát denně a hlad jsem zaháněla právě potravinami s nulovým obsahem sacharidů. Klasicky třeba na oběd byly dva steaky, k tomu lehounce přílohy a zeleninový salát. Já ale nepotřebovala redukovat váhu, do těhotenství jsem šla s BMI na hranici podvýživy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
4.5.21 07:51
@Aduš8 píše:
Mně přestane chybět cukr až ve chvíli, kdy ho nahradím zdravou a vyváženou stravou. Bohužel, koupit si housku nebo koblihu do ruky je jednodušší řešení a nesnáším se za něj :cert: chuť na sladké má člověk hlavně, když potřebuje rychlou energii, protože jeho tělo hladoví.

Mě spíš přijde, že na něj mám chuť z nudy. Zvlášť teď, jak se člověk plácá doma od nikud nikam a od toho počítače je do spíže nebo ledničky hodně krátká cesta. Ve chvíli, kdy jsem zabavena nějakým pohybem, si na něj ani nevzpomenu. :?

  • Citovat
  • Nahlásit
63703
4.5.21 08:04

Minimálně 3× týdne peču, ale sama sladké nejím.. Max si sladim kafe.. Já si dám radši steak :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1157
4.5.21 09:11
@Anonymní píše:
Mě spíš přijde, že na něj mám chuť z nudy. Zvlášť teď, jak se člověk plácá doma od nikud nikam a od toho počítače je do spíže nebo ledničky hodně krátká cesta. Ve chvíli, kdy jsem zabavena nějakým pohybem, si na něj ani nevzpomenu. :?

hele tak misto sladkyho si dej to ovoce a nebo si treba dej k chroupani zeleninu, Miluju kedlubnu, obcas mrkev nebo treba okurku a ted jsem objevila jak dobry je rapikaty celer. takze misto toho sladkyho si dej treba dvakrat/trikrat tydne nejakou zeleninu a zbytek ovoce.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3382
4.5.21 09:15

Jak už bylo napsáno, sacharidy tělo potřebuje. Takže bych se snažila minimalizovat hlavně ten cukr ve sladkostech. Místo toho zkusit třeba ovoce (normální nebo sušené), nesladit kafe atd. Prostě po kouskách.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6429
4.5.21 09:24
@pikola píše:
Nejde o to, co snídat, ale co jíst celý den. Já mám třeba nastavený sacharidy na 166g za den, ráno jsem měla ovesnou kaši s mangem, k obědu bůček s bramborem a večer teda syrečkovou pomazánku na sucharech aby mi to vyšlo, ale chuť oproti dřívejšku na sladký nemám, protože jím pořádně celý den a tělo nehladoví. Jde o to, jak jíš celý den. Protože když si dáš ráno koblihu, nic moc ti to nedá a za půl hodiny hledáš co by jsi zase sežrala. Zatímco když se dobře najíš, nebude tě honit pak mlsná na rychlý cukry.

Nic víc nejis než 3 jídla? Měla bych hlad

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6429
4.5.21 09:27

Nedokážu si představit, ze bych nejedlá pečivo, miluju čerstvý chleba. Nebo jídlo bez příloh. Mohla bych omezit sladkosti, to bych zvládla. Ale na otázku, kolik sním sacharidů, nedokážu odpovědět, nepočítám je

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat