Fisher-Price zná snad každý. Málokdo ale ví, že letos slaví 90 let od svého založení. Značka dala světu více než 5 tisíc hraček, které vrací rodiče do dětství, rozvíjí dětskou fantazii, tříbí jejich dovednosti a přináší každodenní radosti. Jak šel čas s Fisher-Price a proč nás baví už téměř celé století?

Revoluce mezi hračkami
Značka Fisher-Price spatřila světlo světa v roce 1930 ve vesničce East Aurora ve státě New York. Herman Fisher se rozhodl vyrábět inovativní a zábavné hračky, které podporují fantazii. Spojil síly s Irvingem Pricem a Hellen Shelle. Společně založili značku, jejíž název vznikl z příjmení dvou zakladatelů. Svět obohatila o řadu interaktivních, edukativních a zábavných hraček, se kterými si hráli už naši prarodiče. Jedinečný design postavičkám vtiskla americká ilustrátorka a výtvarnice Margaret Evans Priceová, manželka jednoho ze zakladatelů.
O krok napřed
Fisher-Price provádí děti a jejich rodiče od narození až po předškolní věk. Společnost si vydobyla pevné postavení na trhu a dnes patří mezi jedničku ve svém oboru. Herman Fisher vytvořil metodiku testování hraček ještě dřív, než jej vláda ustanovila zákonem. A právě v tom tkví úspěch značky. Vždy být o krok napřed, přinášet nadčasové věci, které jen tak neomrzí, ale zároveň jdou s dobou.
Zpočátku byly všechny hračky vyrobeny z borovicového dřeva, které je dostatečně odolné proti poškození. Prvními postavičkami byly Dr. Doodle a Granny neboli babička Doodle. Staly se součástí šestnácti figurek zvaných „16 Hopefuls“ – řada optimistických panáčků a panenek, která měla zlepšit náladu v období hospodářské krize. Postupně přicházely na svět další a další postavy v podobě hrdinů, kteří jsou mezi dětmi oblíbení dodnes – jmenujme například slavného myšáka Mickeyho Mouse nebo psa Snoopyho. Raketový vzestup podpořila také interaktivní hračka v podobě kroužků, které děti podle velikosti nasazují na tyč.

Postavičky s příběhem
Na konci 50. let minulého století přichází na scénu Little People (malí lidé), při jejichž výrobě se zakladatelé inspirovali vzhledem přátel, rodiny i obyvatel vesnice East Aurora.
Za zmínku stojí také dnes už kultovní gramofon, který se stal jedním ze stálic hraček Fisher-Price a světlo světa spatřil v roce 1975. A vzpomeňme také na první samostatně stojící skákadlo na světě nebo telefon Chatter, který si dokonce zahrál v oblíbené pohádce Příběh hraček. V roce 2016 vznikla série hraček pod názvem Přemýšlej a uč se, která rozvíjí samostatné dětské myšlení a ukazuje jim svět programování.

Design hraček zůstává, logo se mění
Letos je to už neuvěřitelných 90 let od založení značky, která způsobila doslova revoluci ve výrobě hraček. Přináší řadu postaviček i výrobků, které sice změnily kabát, přesto si drží stále svůj punc jedinečnosti. Zatímco design hraček si zachovává stejnou tvář, logo značka změnila několikrát. Zpočátku bylo pouze textové, v polovině 50. let se přidala modrá a bílá barva. Postupně se měnilo tak, aby bylo hravější a zábavnější.
Od roku 2017 se používá současná podoba loga. Mike Sullivan, ředitel globálního marketingu značky říká: „V poslední reinkarnaci loga můžete vidět 3 vlnky na jeho spodní straně. Tyto vlnky jsou poctou pro všechny 3 zakladatele značky včetně Helen Schelle, jejíž jméno se do názvu značky na rozdíl od Hermana Fishera a Irvinga Price nepromítlo, ačkoli Helen měla na úspěchu značky stejný podíl jako Herman a Irving.”
Společnost myslí také na planetu a udržitelnost. Proto od letošního roku vyrábí hračky a doplňky z recyklovatelných materiálů.
Chcete mít poslední novinku od Fisher-Price doma? Právě hledáme 30 maminek, které vyzkouší nové mluvící hračky »
