Jak učíte své dětí základním lidským hodnotám?

Napsat příspěvek
Velikost písma:
150064
18.10.15 10:49

@SIMONA1234 mluvíš mi z duše. A nejsem učitelka.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
8
18.10.15 18:19
@terinka4444 píše:
Co je základní lidská hodnota? Etiketa a nešťourání se v nose?

No ne přímo „nešťourání se v nose“, ale to přece patří k té základní slušnosti. Malé děti to dělají a dělají to nezištně, dokud je někdo nenaučí nešťárat se v nose mezi lidma (a nestrkat to do pusy), chovat se slušně u stolu a zdravit (etiketa).

Mám radost, že v tom nejsem sama. Vídám hodně maminek, které na děti jenom „štěkají“ rozkazy. Asi není úpně nesnadné do toho spadnout, jak je z toho člověk otrávený. Ale jsem ráda, že existuje ještě veliká spousta rodičů, kterým tohle téma není lhostejné (i přes lhostejnost ostatních).

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
8
18.10.15 18:32
@Kalla1412 píše:
@fedkvicka Tak především - děti nejsou pomalu chápající tvorečci. Jsou chápající velmi rychle (a to je ten problém :-D). Vlastním příkladem a každodenně. Hlavně nenásilně. Ve 2m dítěte na tohle myslet je velmi zodpovědné a šlechetné, ale dle mého zbytečně předčasné. Ted si studuj knížku „Něžná náruč rodičů“ o stprávné manipulaci s miminkem, o plavání, jak porozumnět dítěti, jak se dokonale poznat a sehrát a ne o tom, aby něj byl dobrý člověk, na to bude čas užř velmi brzo, ale ted ještě ne.Jinak k dotazu - vysvětluju. Pořád. Ptám se ho co si myslí on a případně ho opravuju, když nepúozná správně emoce, situaci atd. Sám už ve 3 letech ví, co je smutek, radost, zliobit se, být hodný, slušný-…není to tak nemožné, ale chce to s dítětem mluvit. hru užijete opravdu až tak v 6-8 letech nejdřív. :nevim: