Účetnictví a daně

Napsat příspěvek
Velikost písma:
2
19.3.14 16:17

Ahoj holky,
i já mám příspěvek. Několik let jsem dělala jen finanční účetní a k tomu jsem udělala kurz účetnictví pro podnikatele. Teď jsem na mateřský a ráda bych začala pracovat a samo z domova, což je problém. Nikdo mě nechce. Jo a ten kurz je úplně k ničemu, ještě nikdy mi v hledání práce nepomohl a když nemám praxi na pozici samostatné účetní nikdy se ofiko k účetnictví nedostanu.
Máte nějakou radu jak z toho?

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
147
20.3.14 07:53

@fafík možná by bylo lepší nechat se zaměstnat a postupně si vybudovat klientelu jako vedlejšák.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
2
20.3.14 13:12

Nejspíš mi nic jiného nezbude, tak budu muset ještě rok počkat doma na mateřský a pak se pokoušet o něco dalšího.
Děkuji @dandenka za příspěvek :)

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
147
20.3.14 13:23

@fafík taky jsem měla takové představy, ale…pár živnostníků neuživí a na velké firmy si netroufnu:-(

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
879
21.3.14 17:41

Dandenko - mfcr jsem nezkoušela, ale určitě tím nic nezkazíš, v nejhorším neodpovědí. Nebo to popiš sem nám :D.

Ta druhá část dotazu - ono je problém, že nikde není definována „nahodilá činnost“ spadající do par. 10 ZDP a „pravidelná činnost“, na kterou by už mělo být OSVČ, takže lidé, kteří se pohybují na hranici, si nemohou být nikdy jisti, jak by se posuzovali oni. Je to na každého odpovědnosti, žádnému takovému člověku nemůžeš říct tak nebo onak a zaručit správnost. Příjmy by samozřejmě přiznávat měl, pokud nejsou řešeny např. DPP nebo DPČ, otázka je, jestli v par. 10 nebo 7 ZDP. Doklad - správně by samozřejmě měl evidovat příjmy, v praxi záleží, jestli ho po něm chce příjemce služby. S OSVČ by měl samozřejmě více starostí, ale zase se dají uplatnit paušály…víc mě nenapadá, kdyžtak se ptej.