Zlepšení kondičky

Anonymní
13.12.19 19:58

Zlepšení kondičky

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti, jak zlepšit rychle kondičku? Potřebovala bych zaběhnout 1km pod 6 min., teď ho běhám tak za 6:15 - 6:30 (Samozrejmně když jdu běhat navečer unavená z práce, je to znát)… zkoušky mám cca týden po Novém roce (ještě nemám přesný termín). Myslíte, že je to reálný vůbec? Samozřejmně běhat chodím pravidelně nebo se aspoň snažím, hned od té doby, co jsem se o testech dozveděla, ale je to pár dni a spíš by mě zajímalo, jak nejlépe trénovat, jestli běhat jen ten 1 km nebo chodit běhat delší trasy? :)
Děkuji moc za rady :kytka:

  • Nahlásit
  • Citovat

Reakce:

1091
13.12.19 20:22

Běhala bych třeba jen 4× týdně a někdy jen ten intervaly, třeba 100 m co nejrychleji, jak to jde, pak dalších 200 m pomaleji, pak zase intenzivně..Určitě se to natrénovat do té doby dá. :palec:
Ale pokud mohu poradit, tak neběhej každý běh celý kilometr. Před zkouškou už bych nešla tak 2 dny před ní běhat, ať jsou nohy odpočaté a netěšené na běh.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
13.12.19 20:22

Upřímně, není to moc reálný. Sama jezdím 5 let na kole, víc než profik. Asi půl roku jsem se připravovala na vstup k PČR. Nejhorší byl běh. Začínala jsem 4 km za 7 minut/km. Bohužel, běh mi ubral hodně svalový hmoty z kola. Bylo mi doporučeno běhat 1-2 km sprintem. Nakonec jsem se dostala na 4:18 mi/km, což byl můj nejlepší čas. Na testech jsem byla 3 ti za dvě a klukama o 10 let mladším a, jeden dokonce dobrovolný hasič. Můj čas 5:05 min, běhali jsme, ale venku v zimě… Pokud nemáš základ aspoň z kola. Tak tomu nevěřím

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
13.12.19 20:23

Jo, pod 6 mini, tak to jo šance je, ale ne to individuální… Hodně dělá zima. Četla jsem 5

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
13.12.19 20:26

Nejlepší čas by byl 5:45, ale jelikož mám dobrý základ na silová cvičení, tak to naženu tam:). Kliky a sedy-lehy mi nedělají problém. Za 6 minut bych měla minimální počet bodu na projití a to by mi stačilo. Upřímně jsem to minuly týden zabehla za 5:40 nějakým zázrakem, pak jsem na týden lehla s teplotou a teď když jsem začala, tak jsem u těch času, co jsem psala.

  • Nahlásit
  • Citovat
1801
13.12.19 20:35

Myslím že se to dá. Ale jak padlo výše tak určitě neběhat jen ten kilometr. Trénovat by mělo stačit tak 4× týdně. Zřejmě moc nesportuješ, takže náročný trénink by ti mohl spíš uškodit. A střídat různé druhy tréninku, takže někdy nějaký klus třeba 3-5km pomalým tempem (abys měla nějakou obecnou vytrvalost - ti co závodí v běhu na 1km běžně běhají v tréninku 8-10km) a jindy naopak ty intervaly - třeba 200m úseky v rychlejším tempu s mezichůzí - dejme tomu 200m ne úplně sprintem, ale určitě rychleji než je to tempo na kilometr, takže třeba za 50-60sekund a zpátky chůze a to celé třeba 5-6× pro začátek. Také můžeš zkusit běhat kopce, najít táhlý mírný kopec a třeba 100běh nahoru, zpět chůze dolů.
Máš na to cca 3 týdny, to moc není. Určitě počítej s tím, že třeba 2 dny před tím testem už nic nenatrénuješ, takže tam je třeba spíš odpočívat, nebo jen trénovat velmi lehce. A nezapomínej na protažení.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
12189
14.12.19 03:27

Pod 6min neni takova hruza, to das v klidu. Akorat si dej den dva pauzu pred tim testem.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
384
14.12.19 22:30

On v testu udělá adrenalin svý, určitě ti to tam padne :andel:!

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
35471
16.12.19 19:18

Tak to už máš za pár… s tím neuděláš nějaké velké zázraky, ale v podstatě jsi hodně blízko, tak to spíš bude o tom, jak se zadaří. Běhej střídavě sprint/klus a pár dní před testem se nepřemáhej, nebo bude výkon ještě horší. Snad to dáš, držím palce.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
236
16.12.19 19:44
@suwari píše:
Běhala bych třeba jen 4× týdně a někdy jen ten intervaly, třeba 100 m co nejrychleji, jak to jde, pak dalších 200 m pomaleji, pak zase intenzivně..Určitě se to natrénovat do té doby dá. :palec:
Ale pokud mohu poradit, tak neběhej každý běh celý kilometr. Před zkouškou už bych nešla tak 2 dny před ní běhat, ať jsou nohy odpočaté a netěšené na běh.

Určitě zkus tento plán, já taky běhala 4× týdně, sice na pásu ve fitku, ale ty změny intenzity jsou opravdu znát..

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1091
17.12.19 21:54

Intervalový trénink je nejlepší trénink :palec:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
236
18.12.19 15:49

re

Kazdy pohyb je prece dobry pohyb a v necem nam pomaha..

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama