Poradna dětského psychologa
PhDr. Václav Mertin
@Anonymní píše:
Obnovuji téma. Mám syna, kterému je čerstvých 5 let, takže od září bude předškolák. Jsem učitelka na prvním stupni, takže vím, jak co funguje, co se chce po predskolakach. Syn je trochu pomalejší.
Něco sice už umí, třeba pozná první písmeno ve slově, protože to díky logopedii trenujeme. Ale víc věcí neumí. Vím, že je brzy a že je určitá šance, že to dožene. I když je o 1-2 roky pozadu už od útlého věku, tak to není tak pravděpodobné.
Osobně jsem pro odklad a to je kámen úrazu, protože manžel a jeho strana rodiny je proti. Prý syna podceňuji a kdybychom začali s přípravou, tak to zvládne. Tchýně do mě opakovaně hučí, že ho mám učit, že máme začít písmenka a čísla, že to za rok zvládne. Je to taky učitelka a prostě se neshodneme a manžel je na její straně.
Jak jste řešili odklad, když jste se neshodli s manželem?
Srpnové dítě a navíc ve vašem případě bych do školy nedávala. Mám dítě konec jara a je nejmladší ve třídě, odkladů je spousta, spousta dětí chodí do školy v 7 a někomu táhne už na 8. Jsou to pak rozdíly, ale to jako učitělka určitě víš. Jinak bych si tvrdě prosadila, že je to věc vás rodičů, nikoli babiček a tet.
Sla bych s manzelem do PPP a to nekdy v dubnu, kdyz uz nebude moct říct, ze to syn dozene. A melo by se manzelovi vysvetlit, jak se bude syn citit, pokud bude ve vsem nejhorsi, nejpomalejší a nejmensi…
@Kfětoslava někdy je odklad na škodu. Je hodně dětí, co jsou v srpnu a školu dají s přehledem. Naše dítě to ale není.
A ne, u nás není zas tolik odkladů. Pravidelně tak 4 děti ve třídě a většina letní.
@sediza nejmenší nebude. On bude precuhovat už teď. Ale to je jedno.
Manžel nechce ani PPP.
Pokud máš pochybnosti, poradte se v PPP. Oni posoudí školní zralost, a ta jak jistě víš, není o tom, jestli zná písmena a číslice, ale je to celkový stav. Pokud půjde do školy příliš brzo, bude to už pořád dohánět. Pokud mu dáte rok na dozrání, bude z něj třeba premiant třídy.