Zdravé svačiny, které neskončí v koši

Zdravé svačiny, které neskončí v koši www.whatlisacooks.com

Taky jste každý den do školy dostávali chleba s marmeládou? Vybavte vaše školáky něčím lepším. Připravili jsme pro vás rychlé svačiny, které ocení ne jen dětské chutě, ale i ty vaše.

Při přípravě nezapomínejte ani na sebe. Svačina se během dne bude hodit i vám.

Tortila, zelenina a přesnídávka


Tortila skvěle nahradí pečivo a přitom se u nás zatím moc nepoužívá. Její náplň můžete libovolně obměňovat a dětem se tak rychle nepřejí.



Tip na náplně:
Zdroj: www.easyhealthllc.com, www.tastesbetterfromscratch.comZdroj: www.easyhealthllc.com, www.tastesbetterfromscratch.com
  • šunka, sýr, bazalka, domácí pomazánka
  • šunka, ledový salát, rajče, vajíčko, domácí křenová pomazánka
  • kuřecí maso, listy bazalky, rajče, rozmixované nebo nakrájené avokádo
  • mozzarela, rajče, bazalka

Děti tortilu snědí během velké přestávky, dejte jim proto s sebou i něco drobného, na ty malé pauzy. Praktická je přesnídávka v podobě cherry rajčata, se kterými se nemusíte na rozdíl od jiné zeleniny krájet.

Jogurt, ovocný salát a krekry


Mezi jogurty vybírejte pečlivě - dejte přednost těm bílým. Děti mají ochucené jogurty sice radši, ale zbytečně tak získávají cukr navíc. Ochucovat, třeba domácí marmeládou, se proto vyplatí až doma.

Zdroj: www.gramfeed.comZdroj: www.gramfeed.com

Zdroj: www.meaningfuleats.com, www.madaish.comZdroj: www.meaningfuleats.com, www.madaish.com

Kupte kvalitní bílý jogurt, přendejte ho do malé skleněné zavařovačky a přidejte to, co má vaše dítě rádo. Přimíchejte müsli, oříšky, čerstvé a sušené ovoce, nebo malé piškoty.

Nechcete krekry kupovat? Vyměňte je za domácí italské tyčinky., které jsou hotové za pár minut. Rozválíte těsto, posypete a strčíte do trouby. Recept najdete zde.

Zdravý sendvič


Do sendviče můžete dát podstatě cokoliv. Základem je vybrat kvalitní pečivo. Vyhněte se trvanlivým salámům a tučným pomazánkám. Těžce se tráví a děti by byly během vyučování unavené.

Zdroj: www.123rf.comZdroj: www.123rf.com

Skvělé nápady na domácí pomazánky najdete v našich receptech.

Chia puding, oříškový mix


S chia semínky se v posledním roce roztrhl pytel. Jsou zdravá, zasytí a jejich příprava je jednoduchá. Rozmixujte libovolné ovoce spolu s mlékem, přimíchejte chia a dejte do lednice. Dochutit zkuste skořicí, kokosem, nebo lžičkou arašídového másla. Stejně jako jogurt i chia puding se skvěle uchovává v malé zavařovací sklenici.

 www.refinery29.com, www.bakeplaysmile.com, www.jaroflemons.com, www.skinnyms.com, www.breakfastfordinner.net www.refinery29.com, www.bakeplaysmile.com, www.jaroflemons.com, www.skinnyms.comwww.breakfastfordinner.net

Chia puding už připravují i maminky na eMiminu. Další chutné recepty najdete i v diskusi - Chia semínka.

Co chystáte vašim dětem? Inspirujte ostatní v komentáři nebo přidejte recept.

Přečtěte si také

Váš příspěvek

Odesílám...
Velikost písma:
5971
5.9.16 18:21

@jakanas to je jen rozvaleny chleba (toto je konkretne toastak bez kurek) potreny cimkoliv, syr, salam, maslo, aktualni oblibena kombinace je marmelada a vanilkovy pomazankovy maslo. Namazat, zabalit do rulicky a krajet jako sushi. To je u dle syna chlebove sushi

  • Zmínit
  • Nahlásit
6583
5.9.16 17:15

@Vemas pěkný, z čeho děláš ty roládky?

  • Zmínit
  • Nahlásit
5971
5.9.16 13:20

Taky denne musim delat „husty“ svaciny :lol:

  • Zmínit
  • Nahlásit
7803
2.9.16 16:33

No, tak syn by nejedl nic, kde je ovoce, zelenina, oříšky, sýr, vejce…nějaké nápady na obměny pro takové nejedlíky by nebyl?

  • Zmínit
  • Nahlásit
6583
29.8.16 15:25

Joo a předpokládám že tu poslední semínkovou cosi by ani neuchutnali. I mě se z toho zvedá žaludek.

  • Zmínit
  • Nahlásit
6583
29.8.16 15:23

A co je na tortile z kukuřice tak zdravého oproti celozrnému pečivu?
Teda toto já řešit nemusím, moji kluci tortily nejí, taky nemají rádi sýry, majonézu, pomazánky, rajčata, papriky…salát. TAkže obvykle končíme na kousku bagety s plátkem šunky na pomazánkovém másle a nějaké ovoce, které se lehce jí. Jo kdyby se o mě mohla máma starat tak jako já teď o kluky, to by byla pohoda.

  • Zmínit
  • Nahlásit
502
29.8.16 14:51

To by mě zajímalo, jestli ta tortilla je dělaná doma? Ty co jsou v krámech moc zdravé tedy nejsou. Stačí se kouknout na éčka, která obsahují. Doma jsem zkoušela, ale nikdy nebyly tak měkké jako ty z krámu :think: :nevim:.

  • Zmínit
  • Nahlásit
6583
29.8.16 13:52

No jo no taky si myslím že je to prostě moc velké, ale zase pokud dám malýmu (prvňák) na sváču jablko tak mi ho přinese zpět, takže musí být nakrájené a potřené citronem. Tím pádem ho už nemůžu dát k pečivu v ubrousku protože by se to přilepilo. Když to dám vedle do igeliťáku, tak to ani nenajde :D Jo je to boj s těma sváčama.

  • Zmínit
  • Nahlásit
1720
29.8.16 12:49

@jakanas Rozdělenou putelu jsem si pořídila do práce s vidinou zdravých obědů a hlavně toho, že oběd vypadá vábně (bavím se o teplých jídlech), např. kuře s rýží a omáčkou není smícháno v jednom divném celku.

První nevýhoda je, že se blbě myjí a druhá je ta, že když tam člověk hodí do jedné části např. zeleninku, tak už to neohřeje v mikrovlnce. Musí zeleninu vyndat, ohřát a pak tam dát zpátky. S tím je více práce.

Vypadá to pěkně, ale je s tím práce. Asi možná fakt na suchou svačinu, ale na to jsou lepší podle mě klasické mikrotenové sáčky než nosit pixlu 25×10 cm v tašce a ještě jet např. MHD.

Ale jako na oko na fotce to jo…jinak praktičnost nulová.

Příspěvek upraven 29.08.16 v 12:49

  • Zmínit
  • Nahlásit
6583
29.8.16 11:44

Tak jo jedinné co by u nás obstálo je Zdravý sendvič. MAlej by snědl to víno a zbytek přinesl domů.

Nakrájené jahody po 4 hodiných v piksle vypadají jinak, snad ty sušenky by dal.

Ale zaujala ma ta rozdělená piksla, to jsem ještě neviděl, ale zase to asi docela zabírá místo.

Příspěvek upraven 29.08.16 v 12:00

  • Zmínit
  • Nahlásit