Běhání - hubnutí nebo posilování?

3
12.3.11 09:32

Běhání

Mám dotaz, chtěla bych začít každý den běhat( ráno, večer), chtěla jsem se zeptat zda při běhání zhubnu, a nebo jenom posílím svaly. Nemáte nějaké zkušenosti?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

17568
12.3.11 10:52

Ahoj, pri behani i zhubnes, ale musis dodrzovat spravnou tepovou frekvenci. Muzes si poridit sport tester, anebo to odhadnout - spravna tepovka je mirne opoceni, ale stale jeste zvladnes konverzovat (kdybys napriklad bezela s kamaradkou ;-) ) Pokud pri behu sipas a nejsi schopna ze sebe vypravit slovo, tak je to moc a zadny hubnouci efekt to nema :-) Takze se priprav, ze ze zacatku to bude asi velmi pomale tempo, jestli jsi behaci zacatecnik, ale prave to pomaloucke tempo je spravne…
jo a jestli nejsi moc sportovni typ, tak zacni s behanim ob den, at ma telo cas se zregenerovat, vysledky kupodivu prijdou rychleji, nez kdyby ses zacala huntovat kazdy den ;-)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2803
12.3.11 11:49

Gratuluji k rozhodnutí :palec: Každý pohyb je bezva :-D Při běhání samozřejmě zhubneš i trochu posílíš svaly, ale ne cíleně celého těla. K hubnutí nestačí jen běhat. Základem hubnutí je strava - tj. 90% úspěchu ! A k tomu posílit všechny svaly těla :-D Začít běhat, to je taky trochu věda, ale předpokládám, že sis o tom vše zjistila. Pozor na klouby - kolena, záda. Kdyby tě něco zajímalo, napiš, ráda poradím :mavam:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
50730
12.3.11 12:31

Super, zrovna si taky říkám, že začnu. Já ale musím strašně pozvolna, určitě obden, bo jsem nesportovalal nikdy :mrgreen: Ovšem moje fyzička je tristní… :-?

Zrovna přemýšlím, že si udělám hudební běhací výběr a nevím, co si tam dát :lol:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5200
12.3.11 13:12

behani je super,ja davala pred tehu 3-4km denne,ale leharko pohodicka…obcas jsem si zrychlila,pak zase klidecek..a postavu to formovalo dobre,jen nohy mi trochu zbytnely :lol: ,spis se mi zpevnily.

investuj do dobrych bot,nejlip bezeckych,maji jinak delanou podrazku,lip pruzi,na trznici zapomen,budou te bolet klouby..a jak uz tu nekdo psal,posiluj i cele telo,ono z ncieho nic zacit behat je opravdu velky napor,hlavne na klouby.

teren na behani je nejlepsi mekky,lesni a polni cesty..asfaltka je na nic..ale ja na ni taky behala,ale pak v lese,to je o necem uplne jinem.o)))

tesim se az porodim,nejak zfouknu 6nedel a hura behat :srdce:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
914
12.3.11 19:51

Behani zdar! Beham uz dlouho se psem, ale ted pres zimu ni moc, takze taky „zacinam“, ale uz jsem byla minuly tyden :)
Jeste to tady nepadlo, ale rika se(nejsem odbornik), ze timto pomalym tempem(viz rady vys) musis bezet nejmene 30 minut v kuse. Az po 30 minutech takoveho pohybu se zacnou spalovat tuky. Nejlepsi je si dat hodinku joggingu. Neni to ani trochu narocne. Pokud opravdu dodrzujes doporucene tempo a vyberes si spis nenarocny teren, nejradsi v lese, tak je to hracka. Ani nevis jak to utece.
hudba: taky jsem si delala mixy, ale nakonec beham bez hudby, vyhovuje mi to vic, kasne si protridim myslenky a vycistim hlavu, hudba mi spis vadi. Ale kazdy to ma urcite jinak.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
14721
12.3.11 20:00

Já ještě dodám, aby ses netrápila tím, že ze začátku moc neuběhneš. Já dala 15 minut a byla jsem ráda, že žiju :mrgreen: Časem se to spravilo až na 45 minut. Ovšem jestli jsem díky běhu hubnula, nevím. Kombinovala jsem to s dietou.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
50730
12.3.11 21:25

Hodina běhu by mě stoprocentně zabila :mrgreen: I indiánského :lol:

Kdysi, když začínal ten Nike Women Run nebo jak se tomu nadává, tak byl na Centru nějaký návod - jmenovalo se to za 6 týdnů od nuly k nepřetržitému běhu. Bohužel už to tam nemají, když jsem to hledala, ale přišlo mi to celkem dobré. Běhalo se obden a postupně se zvyšovala zátěž. Už to nevím, tak plácnu - první týden se běželo třeba 1 minutu, pak 5 minut rychlá chůze - třeba 15-20 minut celkem. A postupně se vyrovnával a převracel ten poměr chůze / běh a prodlužoval celkový čas.

Na mě to bylo teda i tak hodně (navíc jsem to začala zkoušet na Floridě, kde je dost vedro a vlhko), tak jsem to nedokončila a tudíž nevím, jestli to fungovalo, ale přišlo mi to takové šetrné a reálné - spíš, než vyběhnout a říct si „tak a teď musím půl hodiny běžet“ :lol: :lol: :lol:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
17568
13.3.11 08:15

Ja mam treninkovy plan Milose Skorpila , jeste z dob, kdy to vychazelo v Lidovych novinach - byl to trenink zhruba od ledna do prazskeho maratonu, je tam i kategorie pro absolutni zacatecniky, kdyby mel nekdo zajem, poslete SZ a muzu poslat ;-)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3
13.3.11 13:47
lumáťa píše:
Gratuluji k rozhodnutí :palec: Každý pohyb je bezva :-D Při běhání samozřejmě zhubneš i trochu posílíš svaly, ale ne cíleně celého těla. K hubnutí nestačí jen běhat. Základem hubnutí je strava - tj. 90% úspěchu ! A k tomu posílit všechny svaly těla :-D Začít běhat, to je taky trochu věda, ale předpokládám, že sis o tom vše zjistila. Pozor na klouby - kolena, záda. Kdyby tě něco zajímalo, napiš, ráda poradím :mavam:

Děkuji za radu, znáš nějakou účinou dietu?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3
13.3.11 13:48
Etcetera78 píše:
Ja mam treninkovy plan Milose Skorpila , jeste z dob, kdy to vychazelo v Lidovych novinach - byl to trenink zhruba od ledna do prazskeho maratonu, je tam i kategorie pro absolutni zacatecniky, kdyby mel nekdo zajem, poslete SZ a muzu poslat ;-)

Měla bych zájem, poslala by jsi mi to ?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Michaelakkk
13.3.11 14:01

důležité je správně pravidelně dýchat např. 3 krok nádech a 2 výdech apodobně a toto dodržovat, hned se běhá líp a také správná práce rukou a nohou :-)

  • Nahlásit
  • Citovat
914
13.3.11 21:36

Sveho casu na idnes.cz byl serial o behani, jmenovalo se to Jak zacit behat.Tady je link na jeden s dilu, dalsi dohedate.
http://ona.idnes.cz/zdravi.aspx?…
Jejasne, ze ze zacatku hodinu eubehnete, ale ujdete a budete to prokladat lehkym joggingem. Ono prave jde o to, ze kazdy ma jine SVE tempo. Nekdo bezi, jiny vyklusava, treti chvili bezi a chvili jde. Da se to zvladnout.
Drzim palce at u toho vytrvate. :palec:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
14721
13.3.11 21:40

Etcetera78, díky za plán, zajímavá inspirace :palec:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
50730
13.3.11 22:45

Jo, vlastně na idnesu bylo něco kdysi taky… Tak už mám plán od Etcetery (jsem se akorát upřímně zasmála, že bych za 3 týdny 50 minut mohla běžet :lol: - jsem říkala, že na takového shnilého člověka tam pán ani nemá kolonku :lol: ), mrknu na idnes a měla bych se sebou něco dělat…

Dneska jsem šla, vydržela jsem 4 písničky, tj. nějakých 13 minut (z toho jsem asi 2 minuty musela jít, bo mě začalo strašně pálit v krku a na hrudi :oops: :mrgreen: ) - takže asi 4 minuty jsem běžela, 2 šla a pak jsem chytila nějaký druhý dech nebo co, že kdybych nebyla už u auta, mohla jsem ještě chvíli běžet… Tak docela dobré :lol: Akorát jak jsem přešla z běhu do chůze na vydýchání, tak to se mnou málem švihlo :lol: :lol: :lol:

Ten maratonový plán se mi zdá lepší, že to budu zvyšovat z chůze - to bude možná lepší… Akorát nevím, kdy to budu provozovat, když MM chodí tak průměrně kolem páté a začal běhat právě taky :roll: Ale zkusím určitě :-D

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama