Po porodu do formy snadno a rychle? Poznejte ty správné cviky

Zatímco v těhotenství se ženy chlubí rostoucím bříškem, po porodu se stává tak trochu noční můrou. Jakmile to zdravotní stav novopečené maminky dovolí, je vhodné začít pomalu se cvičením, které pomůže tělu dostat se do formy. Je ale důležité zvolit ty správné cviky.

Po porodu do formy snadno a rychle? Poznejte ty správné cviky Začněte cvičit s pomocí profesionálů. Zdroj: Canva

Těhotenství a porod dává tělu zabrat

Jaké neduhy nejčastěji maminky po porodu řeší? Kromě většího bříška, jsou to také bolesti zad, povolené břišní svaly – diastáza – a některé novopečené maminky trápí také nepříjemná inkontinence. Správně zvolené cviky však mohou všechny tyto problémy vyřešit. Chce to samozřejmě výdrž a trpělivost. Tělo je po devíti měsících těhotenství a náročném porodu přeci jen lehce rozbolavělé a vyčerpané. Regenerace může chvíli trvat, ale výsledky stojí za to.

Hlavně nepřepálit začátek

Se cvičením po porodu rozhodně nespěchejte. Vždy je lepší se nejprve poradit se svým lékařem a začít ve chvíli, kdy vám to zdravotní stav umožní. Možná si říkáte, kde na to ale vzít čas? Ani s tím se nemusíte trápit. Stačí jen 15–20 minut denně a zvolit ty správné cviky, které vás dostanou do formy.

Důležité je dělat cviky správně. Zdroj: MAMACORE.Důležité je dělat cviky správně. Zdroj: MAMACORE.

Proč začít cvičit? Není to jen o hubnutí

Říká se, že po porodu jdou kila dolů sama. U někoho to tak skutečně může být. Nezapomínejte ale, že nejde primárně o samotné hubnutí. Mnoho žen trápí po porodu bolesti zad v souvislosti s povolenými břišními svaly a zvedáním miminka nebo velmi nepříjemný samovolný únik moči. Cvičení a lehké posilování pomáhá nejen k rychlejší regeneraci po porodu, ale také vám navrátí ztracené sebevědomí.

Pokud se ale rozhodnete vrátit do formy, není vhodné začínat na „vlastní pěst“. Vaše tělo potřebuje speciální péči a je vždy lepší obrátit se na profesionály.

Představte si své tělo jako korzet

Těhotenství a porod je největší zátěží právě na střed těla. Možná si říkáte, že potřebujete posilovat zadeček, stehna, lýtka, ruce, ale to je omyl. Největší péči byste měla věnovat středu těla.

Představte si ho jako korzet, který se ukrývá pod vašimi břišními svaly. Ten byl ještě před otěhotněním pevně utažený. Jenže v těhotenství se tento korzet roztahoval a po porodu zůstal ve špatném stavu. S tím si tělo málokdy dokáže pomoci samo, a proto potřebuje vaši spolupráci. Ale nebojte, pomalými krůčky můžete tento pomyslný korzet dostat do původního stavu. Sama to ale nedělejte.

Součástí cvičení je i správné dýchání. Zdroj: MAMACORE.Součástí cvičení je i správné dýchání. Zdroj: MAMACORE.

Stačí správné cviky a motivace

A teď přichází to nejtěžší, odhodlat se začít! Jakmile se člověk jednou odhodlá, většinou už má napůl vyhráno. K tomu, abyste dostala vaše tělo zpět do formy potřebujete motivaci. A pak samozřejmě dobrého trenéra nebo trenérku, protože na tohle sama nestačíte. Je totiž velice důležité zvolit ty správné cviky. Jedině tak se dostaví ty správné výsledky.

Máme pro vás tip. Zkuste se obrátit na profesionály z MAMACORE, kteří se ženám po porodu a jejich potížím věnují 8 let. Stačí se jen přihlásit do členské sekce a najít si 15 až 20 minut času. Není to nic náročného, ale výsledky rozhodně stojí za to. Přihlásit se můžete třeba hned na webu MAMACORE.

Vyzkoušejte 7denní výzvu zdarma, ať víte, do čeho jdete »

Přečtěte si také

Nedostatek železa v těhotenství a jak na něj

  • 13.05.21
  • komerční sdělení

Nedostatek železa je častý fenomén v těhotenství, kdy jsou nároky na železo v těle ženy o mnoho vyšší než normálně. Týkat se ale může každého z nás. S novým patentovaným doplňkem stravy se nemusíte...